jahad_header (5)

برخورد با عرضه‌کنندگان مرغ زنده در بهبهان

 

برخورد با عرضه‌کنندگان مرغ زنده در بهبهان

برخورد با عرضه‌کنندگان مرغ زنده در شهرستان بهبهان تشدید می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: سرپرست اداره دامپزشکی بهبهان گفت: برخورد با عرضه‌کنندگان مرغ زنده در شهرستان تشدید می‌شود.

زمانی پور اظهار داشت: در اين راستا تيم‌هاي نظارتي شهرستان متشکل از کارشناسان دامپزشکي و نيروي انتظامي، به صورت مستمر بر مراکز عرضه‌کننده مرغ زنده نظارت و با متخلفان برخورد قانوني مي کنند.

وی افزود: برخي افراد در محله‌هاي مختلف شهر نسبت به فروش و ذبح مرغ زنده بدون نظارت هاي بهداشتي اقدام و علاوه بر آلوده کردن محيط، سلامت شهروندان را با خطر مواجه مي‌کنند. 

زمانی پور اضافه کرد: عرضه مرغ زنده و کشتار آن به صورت غيربهداشتي و غيراستاندارد يک شيوه منسوخ است و به علت احتمال انتقال بيماري در بسياري از کشورهاي جهان منع قانوني دارد.

وی با تاکيد بر ضرورت نظارت مستمر کارشناسان بر فعاليت کشتارگاه‌هاي دام‌ و طيور گفت: شهروندان بايد گوشت مرغ مصرفي خود را به صورت کشتار روز از واحدهاي صنفي معتبر تهيه کنند.

زمانی پور اظهار داشت: همچنين ساير فرآورده‌هاي خام دامی بايد از مراکز داراي پروانه بهداشتي و تحت نظارت دامپزشکي خريداري و عرضه هرگونه فرآورده غيربهداشتی، به کارشناسان اداره دامپزشکي اطلاع داده شود.

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.