jahad_header (5)

برخورد با عاملان کشتارهای غیرمجاز و کنار جاده‌ای در شوشتر

 

برخورد با عاملان کشتارهای غیرمجاز و کنار جاده‌ای در شوشتر

رئیس اداره دامپزشکی شوشتر از برخورد با عاملان کشتار غیرمجاز دام در مسیر های مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، علی حسنکی پور رییس اداره دامپزشکی شهرستان شوشتر بیان داشت: همزمان با اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی استان، اکیپ های نظارت بهداشتی دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری وسایل و ابزار متخلفین اقدام می نماید.

وی کشتار غیرمجاز دام را عاملی برای تهدید سلامت جامعه انسانی دانست و تصریح کرد: صحت و سلامت این دامها مورد تایید دامپزشکی نبوده و کشتار آنها به صورت کاملا غیر بهداشتی انجام می شود.

حسنکی پور اضافه کرد: کشتار غیر مجاز دام و عرضه ی غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و امنیت غذایی محسوب می‌شود و دامپزشکی با تمام توان در راستای مقابله با مخاطرات بهداشتی، به طور جدی با هر نوع کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام‌ها برخورد می کند.

وی اظهارداشت: از اماکن توزیع گوشت که پروانه صنفی دارند و کشتارگاه‌های زیر نظر دامپزشکی در قالب اکیپ های نظارتی، بازدید به عمل آمده و با افرادی که تهدید کننده سلامت مردم هستند از طریق دستگاه قضائی برخورد می‌شود و ابزارآلات و لاشه کشتار، ضبط و مورد برخورد قضایی و بازدارنده قرار می‌گیرند.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.