jahad_header (5)

بانک کشاورزی بازوی مالی بخش کشاورزی99/08/12

 

بانک کشاورزی بازوی مالی بخش کشاورزی

مدیر شعب بانک کشاورزی استان خوزستان گفت: از ابتدای سال ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده که ۴ هزار میلیارد ریال مربوط به باغات و صنایع تبدیلی و تکمیلی بوده

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر شعب بانک کشاورزی استان در آیین شکرگزاری خرما گفت: در حال حاضرشرایط اقتصادی خیلی سخت عرصه را بر فعالان اقتصادی تنگ کرده است ولی با این وجود بخش کشاورزی با رشد ۸ درصدی روبرو بوده است.

معماریان افزود: بانک کشاورزی در سال های اخیر سیاست هایی از جمله تامین سرمایه در گردش، تسهیلات جاری و توجه خاص به تامین مالی به موقع  را در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده که ۴ هزار میلیارد ریال مربوط به باغات و صنایع تبدیلی و تکمیلی بوده اظهار داشت: ۳ محور مهم مکانیزاسیون با نرخ ۳ درصد شورای پول و اعتبار ، گلخانه ها و شیلات از اولویت های این مجموعه می باشد.

معماریان تصریح نمود: طرح کشاورزیار که از هفته آینده آغاز بکار خواهد کرد در تأمین کشت به موقع کمک شایانی به کشاورزانی که در بخش زراعت فعالیت دارند می کند و زارعان بدین منظور می توانند در سامانه سیتا ثبت نام نمایند همچنین در بخش در بخش توسعه صادرات به ویژه به فعالان دربخش تولید، سورتینگ، فرآوری و نگهداری ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۱۴ و نیم درصد اعطا می شود.

وی اضافه کرد: بیمه کشاورزی تاکنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال غرامت به نخلداران پرداخت شده و برای تامین امنیت و آینده باغداران و فعالان انتظار می رود از بیمه استقبال شود.

معماریان درپایان بانک کشاورزی را بازوی مالی بخش کشاورزی دانست که در کنار  کشاورزان می باشد.

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان یکی از حلقه های مفقوده کشورهای اسلامی را نادیده گرقتن سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: با حل برخی از مشکلات بخش کشاورزی زمینه اشتغال و ازدواج برای جوانان فراهم می شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود: بخش کشاورزی استان در دو سال اخیر ثابت کرد اگر مسئولان بستر را برای کشت برخی محصولات فراهم کنند کارهای بزرگی در این بخش صورت می گیرد مانند کشت برنج در دو سال اخیر که با رشد خوبی همراه بود.

وی ادامه داد: اگر در کشت برنج همه زیرساخت ها فراهم شود مشکل اشتغال جوانان برطرف خواهد شد.

موسوی افزود: در چندین سال گذشته بخش قابل توجهی از استان خوزستان از نخل چوشیده شده بود ولی نگاه جوانان در چند سال اخیر به بخش کشاورزی و نخلداری تغییر یافته است.

وی تصریح نمود: دولت باید یارانه ها را به سمت تولید هدایت کند و بخش قابل توجهی از انرژی نیز باید به سوی تولید مدیریت شود.

موسوی پرداخت زکات را مایه برکت و رحمت عنوان کرد و گفت: زکات سهم فقراست .


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.