jahad_header (5)

بازتوانی کلزا با استفاده از نیتروژن در مزارع رامشیر97/11/8

 

 

                                                    بازتوانی کلزا با استفاده از نیتروژن در مزارع رامشیر

به کشاورزان توصیه می شود براي بازتوانی کلزا پس از وقوع سرمازدگی بهتر است براي جبران از بین رفتن اندام هوایی گیاه پس از شروع رشد دراواخر زمستان نسبت از نیتروژن استفاده کنند.

بنا به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامشیر گفت: سرما هاي قبل از سبزشدن برای گیاه بسیار مضر بوده و  براي سرعت دهی به جوانه زنی و خروج از خاك باید از روش بذر مال جهت سریع سبز شدن استفاده کرد که  معمولا پس از بروز سرما و آسیب زیاد گیاهچه کار زیادي نمی توان انجام داد.

محسن احمدی افزود:  انواع بذر مال رامی توان  تجاري حاوي عنصر روي ، روي و فسفر ، ترکیبات اسید هیومیک تقویت شده ، روي یا فسفر( براي تسریع جوانه زنی قابل) نام برد .

وی ادامه داد:  براي بازتوانی کلزا پس از وقوع سرمازدگی بهتر است براي جبران از بین رفتن اندام هوایی گیاه پس از شروع رشد دراواخر زمستان نسبت به مصرف نیتروژن اقدام نمود

احمدی اظهار داشت:  در این وضعیت براي جبران خسارت حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد نیتروژن بیشتر به همراه استفاده از محرك هاي رشد گیاهی از جمله هیومیک اسید ، اسید آمینه یا عصاره جلبک توصیه می شود تا حرکت گیاه تسریع گردد در صورتی که قبلا کود هاي پتاسه و فسفاته در زمان کشت مصرف نشده بهتر است این کودها به صورت سرك در آب آبیار ي مصرف شوند.

وی تصریح نمود:  این دوره در مزارع سایت الگویی کلزای روستای ابودبیان از حوزه مرکز خدمات عبدلیه شهرستان  با حضور ۱۵نفر  از کشاورزان منطقه برگزار شد.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.