jahad_header (5)

ایمن سازی بیش از 9 هزار رأس دام سنگین علیه لمپی اسکین

ایمن سازی بیش از ۹ هزار رأس دام  سنگین علیه لمپی اسکین

بیش از ۹ هزار راس دام سنگین علیه بیماری لمپی اسکین در رامهرمز ایمن‌سازی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: رئیس دامپزشکی شهرستان رامهرمز گفت : بیماری لمپی‌اسکین یک بیماری ویروسی واگیردار با ابتلای بالا در گاو و گوساله است که اغلب به وسیله حشرات انتقال می‌یابد که این بیماری موجب ضایعات پوستی، کاهش تولید شیر، سقط جنین، تب ۴۰ تا ۴۱ درجه سانتیگراد، آب ریزش از چشم‌ها، افزایش ترشحات بینی و حلق می‌شود .

بهروز حقیقی افزود: پیشگیری از بروز بیماری، با انجام واکسیناسیون جمعیت دام سنگین و جلوگیری از نقل و انتقال غیر مجاز دام، رعایت مسائل بهداشتی قرنطینه‌ای از سوی دامداران و آموزش آنان برای کنترل بیماری لازم است .

وی تصریح کرد: مهمترین راه پیشگیری از این بیماری، مایه کوبی دام‌های حساس با استفاده از واکسن های اختصاصی دامپزشکی است که در همین راستا طرح مایه کوبی رایگان بر علیه بیماری لمپی اسکین در جمعیت دام سنگین روستایی شهرستان رامهرمز صورت پذیرفت.

حقیقی ادامه داد: در اجرای این طرح بیش از ۹ هزار راس دام سنگین توسط اکیپ های واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های دام با همکاری بخش خصوصی علیه این بیماری در مناطق روستایی، عشایری و دامداریهای صنعتی و سنتی ایمن‌سازی شدندد.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.