jahad_header (5)

ایمن سازی بیش از 12 هزار راس دام سبک بر علیه بیماری تب برفکی در دومین اردوی جهادی دامپزشکی در شهرستان باغملک

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باغملک گفت: ایمن سازی بیش از ۱۲ هزار راس دام سبک بر علیه بیماری تب برفکی در غالب اردوی جهادی دامپزشکی در این شهرستان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، حبیب سلمانوندی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باغملک ضمن اعلام این خبر گفت: دومین اردوی جهادی دامپزشکی با مشارکت ادارات دامپزشکی، جهاد کشاورزی، امور عشایر، بخشداري قلعه تل)دهیاري ها(، شوراي عشایری و سپاه و بسیج سازندگي ناحیه باغملک و قلعه تل با اعزام ۱۰ اکیپ بهداشتی درمانی در مناطقی چون روستاها و مناطق عشایری صعب العبور  منطقه تنگ کرد، مال آقا، تمبی و بلقاب برگزار گردید.

وی افزود: در این اردوی جهادی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دام های منطقه از قبیل واکسیناسیون تب برفکی در دام سبک، هاری در سگ های نگهبان  و همچنین سم پاشی دام ها و جایگاه نگهداری دام ها ، ویزیت و درمان رایگان و ارائه آموزش و ترویج کنترل بیماری‌های دامی  پرداخته شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باغملک برگزاری رزمایش های جهادی و ارائه خدمات رایگان به دامداران و جامعه روستایی و عشایری را یکی از اهداف مهم اداره کل دامپزشکی خوزستان عنوان کرد و گفت: این مهم در یک سال گذشته رضایتمندی دامداران را به دنبال داشته است.

سلمانوندی اظهار کرد: این اردو با هدف کنترل و پیشگیری بیماری‌های مشترک بین دام و انسان، بهبود تولیدات دامی و توسعه و رشد اقتصادی در حوزه دامپروری برگزار گردید.

وی همچنین بیان داشت: در این اردوی جهادی بیش از ۱۲ هزار راس دام سبک بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه گردید.

سلمانوندی در خاتمه افزود: با توجه با گرم شدن هوا و ازدیاد فعالیت انگلهای خارجی دام و احتمال شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام بخصوص بیماری تب کریمه کنگو؛ انگل زدایی دام و سم پاشی رایگان جایگاههای نگهداری دام صورت پذیرفت و دوره آموزشی ترویجی در مورد بیماری تب کریمه کنگو به دامداران منطقه ارائه شد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.