jahad_header (5)

اکسیژن جنگل در ریه های انسان96/9/25

اکسیژن جنگل در ریه های انسان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان سیمای کشاورزی استان را توصیف نمود.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در در دوره آموزشی توجیهی اعضاء هیئت علمی جدیدالانتصاب سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور که در مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان برگزار شد اظهار داشت : استان خوزستان با وجود شرایط اقلیمی و میزان بارندگی کم و تبخیر زیاد مهمترین  قطب کشاورزی کشور است و بر اساس مطالعات خاک شناسی حدود ۲/۲ میلیون هکتار اراضی مستعد کشاورزی دارد که به دلیل محدودیت های آبی همه این اراضی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

کیخسرو چنگلوایی با بیان اینکه در استان خوزستان سالانه ۱۳۸ نوع محصول زراعی و باغی تولید می گردد گفت: سرانه تولید محصول در استان ۳ هزار و ۳۸۳ کیلوگرم می باشد که متوسط کشوری آن یک هزار و ۴۹۰ کیلوگرم است.

وی یکی از  مهمترین طرح هایی که در استان در حال اجرا می باشد را  طرح ۵۵۰ هزار هکتاری است عنوان کرد و افزود: با اتمام این طرح حدود ۸/۵ میلیون تن به محصولات کشاورزی استان افزوده خواهد شد.

چنگلوایی در ادامه اذعان نمود: در طی چند سال گذشته توانستیم تراز منفی تولید گوشت قرمز را به مثبت برسانیم.

وی همچنین به ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض که در شش ماهه نخست سال جاری به منظور استفاده از روش های نوین آبیاری به کشاورزان استان اعطا گردید اشاره نمود و اظهار داشت:  بدین منظور یکصد میلیارد تومان دیگر نیز  از سوی دولت به استان تعلق گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مصرف آب در کشت چغندر بهاره نسبت به کشت چغندر پاییزه را بیش از ۳ برابر  دانست و افزود: یکی از برنامه های وزارت خانه تبدیل کشت بهاره به پاییزه در چغندر قند می باشد.

 

 

 

 

 

چنگلوایی منابع طبیعی را پشتوانه بخش کشاورزی و موثر در فعالیت های تجاری و غیر تجاری عنوان نمود و گفت: به ازای هر هکتار  جنگل، ۵/۲ تن اکسیژن تولید می شود و ۵۰ درصد اکسیژن مورد نیاز دنیا از طریق جنگل ها تأمین می گردد.

وی تولید گیاهان دارویی، حفظ ذخایر ژنتیکی، کنترل و جلوگیری از فرسایش آبی و خاکی را از دیگر فواید وجود منابع طبیعی دانست و افزود: منابع طبیعی متعلق به همه نسل هاست و  همه انسان ها در حفظ آن مسئول می باشند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.