jahad_header (5)

اهمیت آموزش و ضرورت آن در بخش کشاورزی

اهمیت آموزش و ضرورت آن در بخش کشاورزی

جلسه شورای تحقیقات آموزش ترویج  "تات :پیرامون آموزش در حوزه بهره برداران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برگزار گردید.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان : در ابتدای جلسه مذکور رییس سازمان به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت : به دلیل اهمیت آموزش و ارتقاء سطح علمی و فنی بهره برداران بخش کشاورزی و کارکنان سازمان ، تاکنون ۷۰ درصد دستور کارها در حوزه آموزش بوده است.

کیخسرو چنگلوایی در ادامه افزود: با توجه به این موضوع که روزانه با پدیده های نو و تازه ای مواجه و روبرو می شویم که قابل پیش بینی نمی باشد ، این امر اهمیت آموزش در بخش کشاورزی و ضرورت آن را نسبت به سایر بخش ها نشان می دهد .

وی با بیان این مطلب که حدود ۱۵۰ هزار نفر بهره بردار در سطح استان وجود دارد تصریح نمود : این تعداد بهره بردار علاوه بر فراگیری دوره های آموزشی برنامه ریزی شده ، آموزش های جانبی و کاربردی بیشتری نیز مورد نیاز می باشد.

از جمله اهداف آموزش بهره برداران می توان به موارد ذیل اشاره نمود : ارتقاء دانش ، افزایش توانمندی و مهارت در اجرای عملیاتی فعالیتهای مرتبط ، افزایش بهره وری ، استفاده از آخرین یافته های پژوهشی ، استفاده بهینه از منابع پایدار آب و خاک ، حفظ محیط زیست و در مجموع استقرار توسعه پایدار در بخش کشاورزی می باشد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.