jahad_header (5)

اهمیت آموزش و انتقال یافته های علمی در بخش کشاورزی

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در دومین جلسه ستاد فنی زراعت که با موضوع کشت های پاییزه برگزار شد بر اهمیت آموزش و انتقال یافته های روز در بخش کشاورزی استان تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مجید نبی پور سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در دومین جلسه ستاد فنی زراعت که با موضوع کشت های پاییزه برگزار شد با بیان این مطلب که کشاورزی با تخصص های زیادی مرتبط است گفت:
آموزش و انتقال یافته های علمی در بخش کشاورزی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی در ادامه بر انتقال یافته های تخصصی روز توسط محققان مراکز تحقیقات به کشاورزان، مدیران و کارشناسان استان تاکید و اظهار کرد: استفاده از دانش روز و متون علمی در بخش کشاورزی می تواند به رشد و ارتقاء تولید کمک شایانی کند.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که آسیب شناسی و بررسی مسائل و مشکلات سال گذشته باید در دستور کار قرار گیرد تصریح کرد: توزیع صحیح و به هنگام نهاده ها برای کشت محصولات پاییزه می‌تواند گامی بسیار موثری در جهت رشد تولید در استان باشد.
در ادامه این جلسه عبدالرضا سید احمدی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای کشت پاییزه گفت: مهمترین کشت پاییزه ما زراعت گندم است که در حال حاضر استارت کار زده شده و ۷ هزار ۸۵۰ هکتار در برخی از شهرستانها کشت انجام شده است.
وی به طرح‌ گندم بنیان و سطح مصوب ۲۳۰ هزار هکتار در استان اشاره و بیان کرد: در بخشی از اراضی استان و در قالب کشت گندم بنیان تا کنون کشت ۳ هزار و ۷۵۰ هکتار گندم انجام شده است.
سید احمدی در ادامه به ۶۱ هزار هکتار سطح مصوب کلزای آبی در استان اشاره کرد و گفت: تا کنون ۱۳ هزار ۷۸۴ هکتار کلزای آبی در استان کشت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲ برابری داشته است.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان همچنین به کشت چغندر قند پاییزه در استان اشاره و اظهار کرد: از ۱۷ هزار ۸۵۰ هکتار سطح مصوب کشت چغندر پاییزه در استان تا کنون ۱۵ هزار و ۴۱۴ هکتار از اراضی استان به این محصول اختصاص داده شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۶ درصدی داشته است.
وی در ادامه تسریع در جذب بذر گواهی شده گندم توسط شهرستان ها و تناسب میان جذب بذر گواهی شده و کود های مناسب را بسیار مهم ارزیابی کرد.
سید احمدی با بیان این مطلب که در حال حاضر کودهای لازم برای کشت پاییزه در استان موجود است گفت: در حال حاضر برای تامین کودهای مورد نیاز پاییزه در استان مشکلی وجود ندارد.
وی در ادامه به سهمیه ابلاغی کشاورزی قراردادی در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اشاره نمود.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به توصیه های لازم برای کشت پاییزه در استان گفت: برای دستیابی به رشد تولید رعایت توصیه های فنی مناسب در کشت های قراردادی، کشت مکانیزه مزارع، کشت اصولی و علمی در طرح کندم بنیان و تعادل مناسب میان بذر و کود مصرفی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.