jahad_header (5)

انجام تست سل 2 هزار و 500 راس دام سنگین در مجتمع دامپروری خوزستان

انجام تست سل ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین در مجتمع دامپروری خوزستان

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باغملک بیان داشت: تست سل و بروسلوز در بزرگترین مجتمع دامپروری استان در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، حبیب سلماوندی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باغملک با اعلام این خبر گفت: پایش بیماری سل توسط کارشناسان دامپزشکی باغملک هرساله و بر اساس برنامه زمانبندی اداره کل دامپزشکی استان از دامداری های  این شهرستان و با اولویت دامداری های صنعتی انجام می گیرد.

 .وی افزود: در این طرح تعداد دو هزار ۵۰۰ راس دام سنگین به لحاظ دو بیماری سل و بروسلوز  که مشترک و قابل انتقال بین انسان و دام است در طی یکروز تحت پوشش قرار می گیرند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باغملک خاطر نشان کرد: بیماری بروسلوز که در بین عموم مردم به نام تب مالت شناخته می شود جزء مهمترین بیماریهای مشترک بین انسان و دام بوده و می تواند موجب بروز آلودگی در انسان شود.

سلمانوندی همچنین اظهار داشت:  عملیات تست سل و بروسلوز برای تشخیص و ردیابی سل و  بروسلوز هر ۶ ماه یکبار توسط اکیپ بخش دولتی دامپزشکی شهرستان انجام می شود.

رئیس اداره دامپزشکی باغملک بر اهمیت ضد عفونی کردن مرتب جایگاه‌ های دام و رعایت اصول قرنطینه‌ ای برای انجام اقدامات کنترل و پیشگیرانه از این دو بیماری تاکید کرد و از دامداران درخواست کرد: در زمینه کنترل و پیشگیری از این دو بیماری و سایر بیماری‌ های مشترک میان انسان و دام که واگیر هستند، همکاری لازم را با اکیپ‌ های دامپزشکی داشته باشند و از هر گونه جا به جایی، حمل و نقل و ورود دام به دامداری خود بدون هماهنگی با دامپزشکی خودداری کنند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.