jahad_header (5)

انجام بیش از570 مورد بازدید و نظارت بهداشتی دامپزشکی در اربعین سال جاری

مدیرکل دامپزشکی خوزستان از انجام بیش از۵۷۰ مورد بازدید و نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مواکب مستقر در مرزهای شلمچه و چذابه در اربعین ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان، ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهارکرد: به منظور افزایش و تشدید نظارت‌های بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی مصرفی مواکب، نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی خوزستان با حضور ۴۵ کارشناس بهداشتی به صورت ۲۴ ساعته در مرزهای چذابه و شلمچه به مدت ۱۸ روز انجام پذیرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به این مطلب که بالغ بر ۵۷۰ مورد بازدید و نظارت بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی از مواکب انجام شده است افزود: از ظرفیت‌های نظارتی بهداشتی دامپزشکی سایر شهرستان‌های استان نیز برای ایام اربعین در پایانه شلمچه و چذابه استفاده گردید.

ناصر عسکری فرد ادامه داد: از اهداف مهم اجرای این طرح می توان به انجام نظارت به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک میان انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تامین سلامت و امنیت غذایی زائران اربعین حسینی اشاره کرد که در همین بازه زمانی  انبار ها و سردخانه های مواکب شناسایی و از سوی بازرسین بهداشتی دامپزشکی مورد رصد و پایش قرار گرفتند.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان هم چنین بیان کرد: در راستای آموزش، آگاهی بخشی و ابلاغ ضوابط بهداشتی در مواکب و نیز رعایت اصول قرنطینه و امنیت زیستی در مرزهای خروجی استان توسط زائرین، دامپزشکی استان نسبت به نصب بیش از ۲ هزار پوستر اطلاعیه بهداشتی و بنر در ایام اربعین سالجاری اقدام نمود.

وی در پایان گفت، حفظ بهداشت و سلامت محصولات خام دامی مورد استفاده در مواکب و غذای زوار اربعین امام حسین (ع) از اولویت های مهم اداره کل دامپزشکی استان خوزستان بوده و با اعمال نظارت های بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی،بیش از ۱۴۰۰ کیلوگرم فرآورده های خام دامی مشکوک ضبط و تعیین تکلیف گردید.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.