jahad_header (5)

انتقال یافته های بخش کشاورزی در شادگان

 

انتقال یافته های بخش کشاورزی در شادگان

روز انتقال یافته ها در روستاهای شادگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان گفت: روز انتقال یافته ها با موضوع پرورش گاومیش در سایت الگویی گاومیش شهرستان ، در روستای حدبه خنافره با حضور کارشناس تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و مسئول مرکز خدمات کشاورزی خنافره و گاومیشداران منطقه برگزار گردید.

خلیل منیعات افزود: تغذیه(نحوه استفاده و ارزش غذایی نی، روش تهیه سیلاژ ذرت،.. )، راه های مقابله با تنش حرارتی در دام، راه های کاهش بارمیکروبی و شیردوشی ماشینی از موضوعات مطرح شده در این کلاس آموزشی بود.

وی ادمه داد: همچنین از یکی از گاومیشداری های روستا بازدید بعمل آمد و معایب مربوط به بهداشت دامداری به دامدار توضیح داده شد.

منیعات تصریح نمود: همچنین موضوع بیماری خشکیدگی برگ خرما در سایت الگویی نخیلات شهرستان در روستای علی بن ااحسین دارخوین با حضور مجری سایت الگویی خرما و محقق پژوهشکده خرما و مسئولین مرکز خدمات کشاورزی و مسول تولیدات گیاهی و ترویجی و کارشناسان پهنه و نخلداران منطقه برگزار گردید. در این کلاس آموزشی نیز در خصوص علائم بیماری سیکل ل و کنترل آن مباحثی ارائه شد.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.