jahad_header (5)

انتقال دانش و تجاری سازی تحقیقات در دزفول98/05/09

 

انتقال دانش و تجاری سازی تحقیقات در دزفول

قراردادهای انتقال دانش و فناوری، آموزش و مشاوره در حوزه کشاورزی به شرکت کشت و صنعت شهید بهشتی در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد گفت:  قراردادهای انتقال دانش و فناوری، آموزش و مشاوره در حوزه کشاورزی به شرکت کشت و صنعت شهید بهشتی در این مرکز به امضا رسید.

محمد رضا ملک زاده افزود: این قراردادها با هدف انتقال دانش و فناوری به بخش خصوصی و تجاری‌سازی نتایج تحقیقات محققان مرکز و ارتباط بین بخش خصوصی و دولتی منعقد شده است.

وی ادامه داد:  بررسی و مقایسه روش‌های مختلف خاک‌ورزی بر عملکرد ذرت، مدیریت آفات مرکبات، انجام خدمات آزمایشگاهی شامل آنالیز خاک، نمونه‌های گیاهی، آب و کود و همچنین انجام خدمات مشاوره‌ای و آموزشی در زمینه باغات مرکبات، مارچوبه و بادام زمینی موضوع این قراردادها بود.

وی  با بیان این که درهای مجموعه تحقیقاتی  و آموزشی مرکز به روی بخش خصوصی و اجرایی باز است اظهار داشت: هدف بخش تحقیقات کشاورزی خدمت به مردم است که در این راستا، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی‌آباد دزفول فناوری‌های تحقیقاتی خود را در اختیار بخش خصوصی و اجرایی قرار می‌دهد.

ملک زاده تجاری‌سازی را یکی از اولویت های فعالیت‌های تحقیقاتی عنوان و اظهار امیدواری کرد  فرهنگ تجاری‌سازی و ارتباط با بخش خصوصی نهادینه گردد.

 وی تصریح نمود: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد  با انتقال دانش و یافته‌های تحقیقاتی محققان خود به بهره برداران و صاحبان صنایع فرآوری از طریق انعقاد قراردادها می‌تواند، در رفع این مشکل کمک کند و  بدون انتقال دانش محققان به بهره برداران، این دانش در مسیر خود قرار نمی گیرد.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.