jahad_header (5)

امنیت غذایی کشور در گرو بخش کشاورزی خوزستان96/8/2

 

 

امنیت غذایی کشور در گرو بخش کشاورزی خوزستان

یک وجب از اراضی کشاورزی استان بلا استفاده نیست.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: جلسه هماهنگی اجرای پروژه های مشترک با حضور رییس سازمان ،مدیر کل منابع طبیعی، مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها و روسای ادارات منابع طبیعی شهرستان ها در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزارشد

رییس سازمان در این جلسه گفت: با توجه به کمبود هایی که در بخش کشاورزی استان وجود دارد چه از نظر منابع انسانی و چه از نظر تجهیزات ، بر اساس آمارهای دستگاه های نظارتی جزء سالم ترین دستگاه های اجرایی استان می باشد.

کیخسرو چنگلوایی افزود: مجموعه جهاد کشاورزی و ادارات تابعه و در مجموع خانواده جهاد کشاورزی نقش بسیار مهمی در ایجاد امنیت غذایی ، ایجاد اشتغال ، صادرات غیر نفتی و  تولید ناخالص داخلی دارد.

وی افزود: یکی از عواملی که رشد منفی اقتصاد کشور را به مثبت رساند رشد ۵/۸ در صدی بخش کشاورزی می باشد.

چنگلوایی اظهار داشت:  تولیدات  کشاورزی استان خوزستان، ملی است به عنوان مثال گندمی که در استان تولید می شود مورد استفاده ۱۲ میلیون نفر و شکر مورد استفاده ۳۱ میلیون نفر قرار می گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: در مجموع  ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت استان خوزستان یک وجب بلا استفاده نیست یا جنگل است یا مرتع یا بیشه زار یا تالاب یا اراضی کشاورزی یا حریم راه ها است.

چنگلوایی تصریح کرد: مدیریت و نظارت این عرصۀ عظیم رسالت بزرگی است که بر دوش همکاران ما در اداره کل منابع طبیعی نهاده شده و این اداره بازوی توانمند و مکمل بخش کشاورزی در تحقق اهداف و توسعه می باشد.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.