jahad_header (5)

امنیت غذایی و محرومیت زدایی با توسعه صنعت آبزی پروری

امنیت غذایی و محرومیت زدایی با توسعه صنعت آبزی پروری  

معاون آبزی پروری شیلات استان گفت : صنعت آبزی پروری در ایجاد امنیت غذایی در سطح جهانی و همچنین اشتغالزایی، ارزآوری و محرومیت زدایی نقش حائز اهمیتی ایفا می کند.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: معاون آبزی پروری شیلات استان مهمترین پتانسیل های شیلاتی را وجود تنوع آب و هوایی و تنوع گونه های پرورش در استان با وجود آبهای شور، شیرین و لب شور، خط ساحلی وسیع، قابلیت پرورش ماهی در قفس و وجود زیر ساخت های صادراتی لازم اعم از ریلی، هوایی، بندری و جاده ای و پایانه های مرزی عنوان کرد.

مرتضی سوری با اشاره به ظرفیت های فعال و همچنین در حال توسعه صنعت آبزی پروری در زیر بخش های تکثیر و پرورش انواع آبزیان، صید و صیادی، کارخانه های فرآوری آبزیان و کارخانه های ساخت غذای آبزیان به تشریح زمینه های تعامل بین دو کشور در خصوص صادرات و واردات محصولات نرم افزاری و سخت افزاری تولیدی پرداخت.

وی با تاکید بر کیفیت بالای محصولات شیلاتی تولید شده در استان خوزستان و ارگانیک بودن اکثر این تولیدات اظهار داشت: صنعت آبزی پروری در ایجاد امنیت غذایی در سطح جهانی و همچنین اشتغالزایی، ارزآوری و محرومیت زدایی نقش حائز اهمیتی ایفا می کند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.