jahad_header (5)

اقدامات شاخص بخش کشاورزی شهرستان اهواز در دولت سیزدهم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهواز به تشریح اقدامات شاخص بخش کشاورزی شهرستان این شهرستان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، محمد غانمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهواز ضمن تشریح اقدامات انجام شده در بخش گشاورزی این شهرستان اظهار کرد: در بخش تولیدات گیاهی در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از ۱۴۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شد.

وی به فعالیت های  واحد حفظ نباتات اشاره و بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و پیش بینی طغیان بیماریها در سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ در طول سه ماه بیش از ۵۰ دوره آموزشی برای بهره برداران در مراکز ۴ گانه دهستانهای تابعه برگزار گردید.

غانمی در ادامه اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون صادرات بیش از یک هزار ۲۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی اعم از بامیه قارچ برنج، گل های شاخه پریده و ... در بخش قرنطینه نباتی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهواز بیان داشت: از جمله فعاللیت های انجامک شده در بخش مکانیزاسیون می توان به جذب ۱۹ دستگاه تراکتور، ۳ دستگاه کمباین و ۲۱ دستگاه ادوات شامل پهباد پشته ،کار کف کار و دستگاه کشت مستقیم اشاره کرد.

وی تشکیل و راه اندازی تعاونی دامداران شهرستان اهواز را از جمله اقدامات مهم در بخش تولیدات دامی این شهرستان برشمرد و گفت: بهره برداری از کارخانه خوراک دام یک گستر، بهره برداری از کارخانه بسته بندی ، عسل شرکت نگین شهد کندو و  بهره برداری از سردخانه پخش رفاه ایرانیان از اقدامات شاخص در صنایع تبدیلی و تکمیلی محسوب می شود.

غانمی به اقدامات مهم امور اراضی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون اشاره و اظهار کرد: معرفی ۱۹۰ فقره پرونده به اداره ی ثبت اسناد جهت صدور سند تک برگ اراضی کشاورزی و رفع تداخلات ۱۹پلاک در این شهرستان از جمله این اقدامات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهواز با بیان این مطلب که احداث و بهسازی کانالهای آبیاری عمومی به طول ۱۰ کیلومتر در حوزه مرکز جهاد کشاورزی غیزانیه و تجهیز و نوسازی اراضی سنتی در سطح ۱۶ هکتار در حوزه مرکز جهاد کشاورزی الهاییاز اقدامات مهم در بخش آب و خاک است گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون ۷ هزار و ۸۱۴ مورد بازرسی انجام شده که از این تعداد ۵ هزار و ۳۶۵ مورد بدون تخلف و ۲ هزار و ۴۴۹ مورد ثبت تخلف و معرفی به اداره تعزیرات حکومتی در بخش تنظیم بازار انجام شده است .

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.