jahad_header (5)

افزایش ۹۰۰تنی ظرفیت میگو در خوزستان

افزایش ۹۰۰تنی ظرفیت میگو در خوزستان

پروژه ۳۹۵ هکتاری پرورش میگوی هندیجان به دست معاون وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: همزمان با سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان خوزستان، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در آیین افتتاح مجتمع ۳۹۵ هکتاری پرورش میگوی هندیجان گفت: خوزستان تنها استان ساحلی کشور است که در آن نسبت تولیدات آبزی پروری به صید پیشی گرفته است و ۱۰ درصد از تولید کل کشور را عهده دار است.

سید حسین حسینی افزود: با همت دولتمردان شاهد افتتاح پروژه ۳۹۵ هکتاری پرورش میگوی هندیجان هستیم که پتانسیل تولید ۹۰۰ تن میگو را داشته و خواهد توانست ۷۰ درصد به ظرفیت تولیدات استان بیفزاید و حدود ۵ میلیون دلار ارز آوری داشته باشد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای تولید بیش از ۴۰ هزار تن میگو در استان خوزستان انجام شده است تصریح کرد:۶ هزار هکتار زمین مستعد دیگر برای پرورش میگو در دستور کار است که امیدواریم با سرمایه گذاری بخش خصوصی وارد مدار شود.

حسینی اظهار داشت: در سال گذشته ۶۱ هزار تن میگو در کشور تولید شد و این رقم در خوزستان یکهزار و ۳۰۰ تن بوده است و در سال جاری رشد ۷۰ درصدی در استان پیش بینی می شود.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به دغدغه اصلی دولت سیزدهم در بحث معیشت مردم اضافه کرد: نقش آفرینی شیلات به عنوان یک عامل توسعه در تحقق این امر بسیار حائز اهمیت است و مجتمع ۳۹۵ هکتاری در حالی به بهره برداری می رسد که با اعتباری بالغ بر ۱۰۷ میلیارد تومان برای ۲۵۰ نفر ایجاد اشتغال می کند.

حسینی در ادامه یادآور شد: صنعت شیلات در سال گذشته با تراز مثبت ۵۲۰ میلیون دلار ۶۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی داشته است و با توجه به محصولات صادرات محور و کیفیت بسیار خوب ظرفیت تا ۲ میلیارد دلار در آمد ارزی در کشور وجود دارد. 

شایان ذکر است ، در این آیین معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، فرماندار هندیجان، مقامات مرتبط استانی و محلی حضور داشتند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.