jahad_header (5)

افزایش ظرفیت مرغداری های استان تا مرز خودکفایی

افزایش ظرفیت مرغداری های استان تا مرز خودکفایی

در سال ۱۴۰۱ مجوز ۶۰۴ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۱۸ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۵۹۴ قطعه صادر  گردید که تعداد۸۳ واحد از آن به ظرفیت ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۴۷۵ قطعه به بهره برداری رسیده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان با تشریح عملکرد این معاونت از مهر ماه سال گذشته تاکنون گفت: به منظور توسعه گاو دو منظوره(سمینتال) ۱۱ هزار و ۶۷۰ دز اسپرم خریداری و ۴۰۰ دز اسپرم دام نیز بین دامدارن استان توزیع شد.

عبدالامیر نیرومند افزود: با بهره گیری از تشکل های مرتبط با بخش دام در استان هویت گذاری به منظور شناسایی و شناسنامه دار کردن دام های صنعتی و سنتی  و جلوگیری از قاچاق دام صورت گرفت.

وی به  اجرای طرح توسعه زنبورستان ها در شهرستان های مستعد پرورش نیز اشاره و اضافه کرد: اولین آزمایشگاه کنترل کیفی عسل برای نخستین بار در استان راه اندازی شد که در حال فعالیت و ارائه خدمات می باشد همچنین کارخانه بسته بندی مدرن عسل در شهرک صنعتی اهواز برای اولین بار راه اندازی شده است.

نیرومند تصریح نمود: به منظور کاهش کمبود تخم مرغ استان با جذب سرمایه گذار برای ۷ واحد مرغداری تخمگذار با ظرفیت یک میلیون و ۸۳۲ هزار قطعه   مجوز صادر شد که تعداد ۳ واحد به ظرفیت ۳۴۲ هزار قطعه به بهره برداری رسید و در حال تولید می باشد.

وی اظهار داشت: همچنین به منظور رفع کمبود گوشت مرغ استان با انجام یک برنامه فشرده ممنوعیت صدور مجوزهای جدید رفع و نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام شد که در نهایت جهت ۶۰۴ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۱۸ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۵۹۴ قطعه مجوز صادر  گردید که تعداد۸۳ واحد از آن به ظرفیت ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۴۷۵ قطعه به بهره برداری رسیده است.

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.