jahad_header (5)

افزایش راندمان آبیاری و کودهای شیمیایی با استفاده از روش های نوین آبیاری

 

افزایش راندمان آبیاری و کودهای شیمیایی با استفاده از روش های نوین آبیاری

مدیر آب و خاک سازمان گفت: روش‌های آبیاری نوین علاوه بر افزایش راندمان آبیاری موجب افزایش راندمان استفاده از کود‌های شیمیایی و سموم زراعی می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر آب و خاک و امور فنی و‌مهندسی سازمان گفت: روش‌های آبیاری نوین علاوه بر افزایش راندمان آبیاری و کاهش مصرف آب نقش بسیار بالایی بر غلبه بر بحران خشکسالی را دارد

عباس ساکی  با بیان اینکه کلیه روش‌های آبیاری نوین اهم از بارانی، تیپ، قطره ای، کم فشار و لینین در استان خوزستان اجرا می‌شود افزود: استقبال کشاورزان برای استفاده و اجرای این نوع از آبیاری بسیار بالا است و بعد از اجرای طرح در اراضی، آموزش‌های مقدماتی در خصوص نحوه استفاده از سیستم به کشاورزان داده می‌شود.

وی ادامه داد: استقاده از آبیاری های نوین همجنین باعث افزایش راندمان استفاده از کود‌های شیمیایی و سموم زراعی و همچنین کاهش علف هرز و نهایتاً افزایش عملکرد محصولات به لحاظ کمی و کیفی می‌شوند.

ساکی اظهار داشت: از این روش‌ها برای انواع کشت‌های باغی و زراعی استفاده می‌شود و هیچ گونه محدودیتی در این روش‌ها وجود ندارد

وی تصریح نمود: برای کشت برنج به روش خشکه کاری می‌توان از روش کم فشار و تیپ استفاد کرد

ساکی افزود: حق آبه توسط سازمان آب و برق تعیین می‌گردد و با توجه به حق آبه تعیین شده و در نظر گرفتن الگوی کشت طراحی سیستم صورت می‌گیرد.

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.