jahad_header (5)

افتتاح طرح های بخش کشاورزی در ایام دهه فجر در خوزستان98/11/15

افتتاح طرح های بخش کشاورزی در ایام دهه فجر در خوزستان

۷۱ طرح بخش کشاورزی در استان افتتاح می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: رییس سازمان با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر گفت: ۷۱ پروژه بخش کشاورزی در شهرهای مختلف استان در این ایام افتتاح یا به بهره برداری می رسد.

کیخسرو چنگلوایی افزود: در شهرستان اندیمشک یک طرح آبیاری تحت فشار با اعتبار ۳ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال و میزان اشتغالزایی ۵ نفر افتتاح می شود، همچنین یک واحد پرورش گاو شیری با اعتبار۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال با اشتغالزایی ۴ نفر با ظرفیت ۴۰ رآس به افتتاح می رسد.

وی دیگر طرح قابل افتتاح در این شهرستان را ۳ واحد گلخانه مدرن به مساحت ۱۵ هزار مترمربع و با اعتبار ۷۱ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی ۳۹ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: در ایذه نیز ۳ پروژه دامداری با اعتبار ۴۰ میلیارد و ۹۶۰میلیون ریال و ظرفیت ۲۱۸ رأس با میزان اشتغالزایی ۲۴ نفر در شهرستان ایذه افتتاح خواهد شد.

چنگلوایی افتتاح ۴ پروژه گلخانه مدرن به مساحت ۱۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع و اعتبار ۲۶ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال و میزان اشتغالزایی ۴۲ نفر دیگر طرح قابل افتتاح  در شهرستان ایذه برشمرد و تصریح نمود: یک طرح آبیاری تحت فشار به مساحت ۱۰ هکتار با  اعتبار ۵ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی ۱۶ نفر به افتتاح می رسد.

وی ۲ طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان باغملک به مساحت ۲۱ هکتار و اعتبار ۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال و اشتغالزایی ۸ نفر از دیگر طرح های قابل افتتاح در این ایام عنوان کرد و گفت: ۸ طرح دام و طیور با اعتبار ۲۱۳ میلیارد و۷۲۲ میلیون ریال و اشتغالزایی ۸۲ نفر نیزدر این شهرستان افتتاح خواهد شد.

چنگلوایی احداث  ۷ طرح گلخانه ای مدرن و  یک طرح گلخانه صنعتی به مساحت ۳۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع و اعتبار ۱۹۸ میلیارد ریال و ۳۹۳ میلیون ریال و اشتغالزایی ۴۳ نفر را از دیگر طرح های مورد افتتاح در شهرستان باغملک بیان نمود و افزود: در شهرستان درفول نیز ۳ پروژه گلخانه ای به مساحت ۱۸ هزار مترمربع و  اعتبار ۳۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و میزان اشتغالزایی ۲۶نفر افتتاح می شود.

وی افتتاح دو واحد تولید خوراک آماده آبزیان پرورشی به ظرفیت ۲۰ هزار تن و با اعتبار ۷۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۲۲ نفر را از دیگر پروژه های قابل افتتاح در شهرستان دزفول عنوان و اضافه کرد: در شهرستان شوشتر نیز یک طرح پرواربندی گوساله به ظرفیت یکصد رأس و اعتبار ۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳ نفر افتتاح می گردد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان یک طرح گلخانه ای مدرن به مساحت ۵ هزار مترمربع با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰ نفر را از دیر طرح های قابل افتتاح در شهرستان َشوشتر بیان کرد و اذعان داشت: احداث بندهای سنگی ملاتی و گابیونی به مساحت ۱۸ هزار و ۳۰۵ هکتار با اعتبار ۴۵ میلیارد و ۷۹۵ میلیون ریال با میزان اشتغالزایی ۷ نفر از طرح های دیگر قابل افتتاح در این شهرستان می باشد.

کیخسرو چنگلوایی از افتتاح یک واحد شالیکوبی برنج به ظرفیت ۵ هزار تن و اعتبار ۸۰ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی ۱۱۵ نفر خبر داد و افزود: در شهرستان حمیدیه یک طرح آبیاری تحت فشار به مساحت ۷۰ هکتار و اعتبار ۱۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال و میزان اشتغال ۸ نفر به افتتاح می رسد.

وی افتتاح کارخانه گونی بافی در حمیدیه با اعتبار ۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۳ نفر را از دیگر طرح های این شهرستان عنوان کرد و اضافه کرد: یک طرح آبیاری تحت فشار بارانی به مساحت ۲۰ هکتار با اعتبار ۵ میلیارد و ۱۷۸ میلیون ریال و اشتغالزایی ۱۴ نفر در شهرستان بهبهان افتتاح خواهد شد.

چنگلوایی از افتتاح یک واحد گلخانه سبزی و صیفی به مساحت۵ هزار متر مربع و اعتبار ۳۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و اشتغالزایی ۲۷ نفر در این شهرستان نیز خبرداد و اظهار داشت: یک بند خاکی به مساحت ۴ هزار و ۱۶۷ هکتار با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۶۴۶ میلیون ریال و اشتغالزایی ۵ نفر در شهرستان بهبهان احداث می گردد.

وی در ادامه از افتتاح دو طرح پرواربندی گوساله و بره در شهرستان هفتکل با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال و اشتغالزایی ۵ نفر خبر داد و گفت: یک طرح جنگل کاری با اعتبار یک میلیارد و ۵۷۸ میلیون ریال به مساحت ۶۰ هکتار و اشتغالزایی ۱۶ نفر در این شهرستان احداث می گردد.

چنگلوایی گفت: یک طرح آبیاری کم فشار در رامشیر به مساحت ۱۰ هکتار با اعتبار ۶۸۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵ نفر همچنین یک واحد پرورش قارچ خوراکی با ظرفیت ۷۵ تن و اعتبار ۴ میلیارد ریال افتتاح می شود که اشتغالزایی ۱۰ نفر را به دنبال دارد.

وی در ادامه از افتتاح ۲ طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان کارون به مساحت ۱۰۳ هکتار و اعتبار ۱۷ میلیارد و ۴۷۴ میلیون ریال و اشتغالزایی ۱۶ نفر خبر داد و اظهار داشت: در گتوند نیز  ۲ پروژه پرواربندی گوساله و مرغداری گوشتی ۲۲ میلیارد و ۷۷۶ میلیون ریال و اشتغالزایی ۲۲ نفر افتتاح می گردد.

چنگلوایی از افتتاح یک طرح آبیاری تحت فشار به مساحت ۸۱ هکتار و اعتبار ۷ میلیارد و ۵۹ میلیون ریال و اشتغالزایی ۳۰ نفر در شهرستان شادگان خبر داد و اضافه کرد: کلنگ یک طرح لایروبی انهار به مساحت ۲۰۰کیلومتر با اعتبار ۹۵ میلیارد ریال  و میزان اشتغال ۵ هزار و ۸۰۰ نفر به زمین زده می شود.

وی در ادامه از افتتاح یک طرح پرورش گاو شیری به ظرفیت ۱۹ رأس با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و با اشتغالزایی ۴ نفر در شهرستان ماهشهر خبر داد و افزود: یک پروژه تسطیح اراضی به مساحت ۹۰ هکتار و اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با اشتغالزایی ۵ نفر در این شهرستان افتتاح می گردد.

چنگلوایی از افتتاح یک مرکز جمع آوری شیر با اعتبار ۵ میلیارد ریال و به ظرفیت ۵ تن و میزان اشتغالزایی ۱۰ نفر در شهرستان امیدیه نیز خبر داد و گفت: یک طرح پرواربندی بره با اعتبار ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و به ظرفیت ۵۰۰ رأس و اشتغالزایی ۲۵ نفر در اندیکا افتتاح خواهد شد.

وی احداث بند سنگی ملاتی به مساحت یک هزار و ۶۲۸ هکتار و اعتبار۱۰ میلیارد و ۳۵۹ میلیون ریال و اشتغالزایی ۳۱ نفر را از دیگر طرح های قابل افتتاح در شهرستان اندیکا برشمرد و افزود:  بند سنگی ملاتی در شهرستان لالی نیز به مساحت ۴۶۵ هکتار با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال و میزان اشتغال ۳۱ نفر افتتاح خواهد  شد.

چنگلوایی از احداث ۲ سردخانه در شهرستان اهواز به ظرفیت ۱۱۰ هزار تن و اعتبار ۱۷۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۷ نفر خبر داد و تصریح نمود: در شهرستان هندیجان یک طرح عمرانی شبکه آبیاری بلوک طرح مقام معظم رهبری با اعتبار ۸ میلیارد ریال  و به مساحت ۶۳۵هکتار و میزان اشتغال ۵ هزار و ۲۰۷ نفر  افتتاح خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین از افتتاح دو طرح عمرانی آبیاری تحت فشار  در شهرستان رامهرمز به مساحت ۱۳۸ هکتار و اعتبار ۱۶ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال و میزان اشتغال ۱۱۴ نفر خبر داد و اظهار داشت : یک طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان باوی با اعتبار ۵۳ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال و مساحت ۲۵ هکتار با میزان اشتغال ۳ نفر افتتاح خواهد شد.  

کیخسرو چنگلوایی از تسطیح اساسی اراضی در شهرستان هویزه به مساحت ۱۱۶ هکتار و اعتبار ۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال و میزان اشتغال ۱۰ نفر خبر داد و اظهار داشت: دیگر طرح قابل افتتاح در این شهرستان برق رسانی ایستگاه پمپاژ  با اعتبار ۸۱۷ میلیون ریال و اشتغالزایی ۵ نفر می باشد.

 

 

 

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.