jahad_header (5)

اعطای 460 میلیارد تومان تسهیلات به کوچ نشینان خوزستان

اعطای ۴۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به کوچ نشینان خوزستان

مدیر کل امور عشایر استان خوزستان گفت: طی سه سال اخیر از سوی سازمان امور عشایر تسهیلات کم‌بهره‌ی چهار درصدی اشتغال‌زایی و وام با درصد بالاتر به منظور تامین علوفه با بازپرداخت ۵ ساله در اختیار عشایر قرار داده شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان،  مدیر کل امور عشایر استان گفت: استان خوزستان از پایان شهریور ماه  میزبان عشایر از هفت استان کرمانشاه، همدان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال بختیاری، لرستان و ایلام است.

اسکندر موسوی زاده با بیان اینکه قشلاق عشایر تا فروردین‌ماه ادامه دارد افزود:  نکته‌ی قابل توجه زمان‌بندی ماندگاری و کوچ عشایر است، طولانی‌ترین نقطه کوچ‌ همدان است و چهار مسیر برای خروج کوچ‌نشینان از استان وجود دارد که شامل خروجی اندیمشک، خروجی اندیکا، خروجی دهدز و خروجی بهبهان می‌شود.

 

وی از جمعیت ثبت شده عشایر ۳۳ هزار خانوار عشایری خوزستان خبر داد و افزود: این تعداد خانوار شامل ۱۷۰ هزار نفر است که دفترچه عشایر خوزستان دارند.

موسوی زاده با بیان اینکه با احتساب سایر عشایر و عشایر جنوبی، ۵۸ هزار خانوار در استان مستقر هستند تصریح کرد: تامین آب و احداث و زیرسازی راه‌های مواصلاتی به صورت مستقیم از سوی انور عشایر اجرا می‌شود  همچنین تامین آرد، علوفه دامی و سوخت از طریق تشکل‌های عشايري صورت می گیرد از طرفی روشنایی به صورت همکاری از سازمان آب و برق استان و یا مسقیم در اختیار عشایر قرار داده می‌شود سایر خدمات را نیز بر اساس آیبن‌نامه ساماندهی در اختیارشان قرار می‌دهیم.

 

وی از اعطای ۴۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به کوچ‌نشینان خبر داد و اظهار داشت: طی سه سال اخیر از سوی سازمان امور عشایر تسهیلات کم‌بهره‌ی چهار درصدی اشتغال‌زایی و وام با درصد بالاتر به منظور تامین علوفه با بازپرداخت ۵ ساله در اختیار عشایر قرار داده شد.

موسوی زاده با بیان اینکه برخی از مدارس‌ چادری هستند بعضی لیری ( دیواره‌های سنگی) و تعدادی هم کانکسی هستند،در مواردی که امکان ساخت است مدارس ثابت احداث شده است اظهار کرد:  تلاش شد با همکاری وزارت آموزش و پروش، اداره نوسازی مدارس و سازمان برنامه و بودجه، مدارس ثابت و با تجهیزات کامل احداث کنیم.

مدیر کل عشایر خوزستان از راه‌اندازی هشت فروشگاه خودگردان تولیدات عشایر در سطح استان نیز خبر داد و افزود: به منظور ارائه توانمندی‌های عشایر و با هدف فروش محصولات هشت فروشگاه در استان راه‌اندازی شد و برای اداره‌‌ی فروشگاه فرزندان عشایر بکارگیری شده‌ است.

 

موسوی زاده در پایان یادآور شد: آب شرب یکی از اساسی‌ترین نیازهای عشایر است که به دو صورت مستقیم ( آب لوله‌کشی) و حمل با تانکر( مناطق صعب‌العبور&zwnjface-wink.png در اختیار عشایر قرار می‌گیرد  امسال هم به منظور سهولت دسترسی، هزار دستگاه مخزن پلی‌اتیلن ۵۰۰ و ۱۰۰۰ لیتری تهیه و در اختیار خانواده‌ها قرار داده شد

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.