jahad_header (5)

اعزام اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی به مناطق زلزله‌زده استان خوزستان

اعزام اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی به مناطق زلزله‌زده استان خوزستان
مدیرکل دامپزشکی خوزستان از اعزام اکیپ های واکنش سریع دامپزشکی به مناطق زلزله‌زده این استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان :مصطفی کنار کوهی با بیان اینکه اکیپ های واکنش سریع دامپزشکی در اولین ساعات به مناطق زلزله‌زده شهرستان اندیکا اعزام شدند، اظهار کرد: این اکیپ‌ها نسبت به واکسیناسیون دام‌های موجود جهت پیشگیری از بروز بیماری های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک و نظارت بر دفن بهداشتی لاشه دامهای تلف شدهاقدام می‌کنند.

کنار کوهی افزود: اداره کل دامپزشکی تمام توان و امکانات خود را برای کمک به مردم مناطق زلزله زده در حوزه حفاظت از سرمایه های دامی باقیمانده و پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک و واگیر دامی در این مناطق به کار خواهد گرفت.

وی بررسی تعداد تلفات دامی و دفن بهداشتی دام های تلف شده را از جمله اقدامات این اکیپ ها برشمرد  و افزود: برای جلوگیری از آسیب های زیست محیطی و ابتلا به بیماری های مشترک، تمامی لاشه ها در مکانی مناسب و به صورت بهداشتی مطابق با دستور العمل های سازمان دامپزشکی کشور مدفون می گردند.

وی ادامه داد: با وجود شرایط توپوگرافی خاص منطقه از لحاظ صعب العبور بودن اکیپ های واکنش سریع دامپزشکی استان و شهرستان اندیکا کماکان در حال ارائه خدمات هستند و با توجه به احتمال شیوع بیماری های مشترک در این مناطق،  اقدامات کنترلی و پیشگیری از قبیل واکسیناسیون، سم پاشی و رصد و پایش بیماریها در حال اجرا ست.  

 

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان بر لزوم امدادرسانی فوری به مناطق زلزله زده در حوزه دامپزشکی برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مختلف تاکید کرد و افزود: پس از زلزله به جهت ایجاد شرایط ویژه و کاهش سطح بهداشت در مناطق متاثر از زلزله، احتمال وقوع بیماریهای دامی افزایش می یابد که در همین راستا اکیپ های واکنش سریع دامپزشکی استان نسبت به واکسینه کردن دام های سبک و سنگین در مناطق زلزله زده علیه بیماریهای بروسلوز، لمپی اسکین، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله را مطابق با دستور العمل های مدیریت بحران دامپزشکی استان در دستور کار  قرار دادند.

وی ضمن همدردی با آسیب دیدگان  بر همکاری با اکیپ های دامپزشکی و استفاده از توان نظارتی کارشنان  دامپزشکی جهت دفن بهداشتی لاشه های و ضدعفونی دامداریها ، آغل ها  و  واکسیناسیون  دامها تاکید کرد


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.