jahad_header (5)

اطمینان از اصالت مواد کودی با ارسال شماره ثبت99/05/15

اطمینان از اصالت مواد کودی با ارسال شماره ثبت

رئیس بخش تحقیقات خاک و آب مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت : ارسال شماره ثبت مواد کودی به شماره پیامکی ۳۰۰۰۶۴۶۴۲۴ و تایید آن از این سامانه از اهمیت ویژه‌ای برای توسعه پایدار برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: رئیس بخش تحقیقات خاک و آب مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: با توجه به شرایط کنونی بازار کود و تاثیر این نهاده در تولید محصول استاندارد و با کیفیت و منابع خاک و آب، ارسال شماره ثبت مواد کودی به شماره پیامکی ۳۰۰۰۶۴۶۴۲۴ و تایید آن از این سامانه از اهمیت ویژه‌ای برای توسعه پایدار برخوردار است.

علیرضا جعفرنژادی افزود: برای خرید مواد کودی و اطمینان از اصالت این محصول کشاورزان و تمامی مخاطبان ابتدا باید شماره ۵ یا ۶ رقمی ثبت مواد کودی مندرج بر روی بسته‌بندی را به این سامانه ارسال کرده که معمولا پس از مدت زمان کوتاهی پاسخ لازم را دریافت می‌کنند.

جعفرنژادی اظهار داشت: پس از ارسال پاسخ توسط این سامانه باید اطلاعات ارسال شده با مشخصات مندرج روی بسته‌بندی کود مورد نظر مطابقت داده شود در صورت همخوانی اطلاعات سامانه با بسته بندی کود، با اطمینان می‌توان اقدام به خرید کرده و در صورت عدم تطابق اطلاعات ارسالی از سامانه فرد از خرید خودداری کند، همچنین کشاورزان و بهره‌برداران گرامی پس از  باز کردن بطری، کیسه یا جعبه کود، به هرگونه تغییر اعم از رنگ، سایز، دانه بندی و استحکام دانه‌بندی یا بوی نامطبوع غیر متعارف دقت کنند و درصورت وجود اینگونه موارد، مراتب را به دبیرخانه کمیته مواد کودی مستقر در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برای بررسی اطلاع دهند.

وی با اشاره به کارایی این سامانه تصریح نمود: از جمله اطلاعاتی که توسط این سامانه برای کشاورزان و سایر مخاطبان ارسال می‌شود می‌توان به نام کود، نام شرکت، نام تجاری، بسته‌بندی، برند کود و تاریخ انقضا اشاره کرد.

جعفرنژادی ادامه داد: تمامی افراد مرتبط با بخش کشاورزی از جمله کشاورزان، کارشناسان، مروجان، فروشندگان مواد کودی و سایر افراد می‌توانند با استفاده از این سامانه از اصالت کود مورد نظر خود مطمئن شوند.

وی تأکید کرد: سایت اینترنتی KSWRI.IR به صورت شبانه‌روزی برای تایید اصالت کودها در اختیار کشاورزان ، بهره‌برداران و تمام افراد مرتبط با بخش کشاورزی قرار دارد.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.