jahad_header (5)

اشتغالزایی مهمترین هدف واگذاری زمین در خوزستان25/10/96

 

اشتغالزایی مهمترین هدف واگذاری زمین در خوزستان

مدیرکل ریاست و امور استانهای سازمان امور اراضی کشور گفت: با وجود محدودیت های فراوان در حوزه آب و اراضی به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی رسیده ایم.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیرکل ریاست و امور استانهای سازمان امور اراضی کشور با حضور در اولین نشست کارگروه واگذاری اراضی کشاورزی به تشکلها و تعاونی های زنان روستایی، عشایری و سرپرست خانوار گفت: واگذاری و احیاء اراضی ، رسیدن به اشتغال ، تولید و ثروت و توانمند سازی روستاییان از اولویت های کاری  این سازمان می باشد.

نصرالله محقق بهشتی افزود: با وجود محدودیت های فراوان در حوزه آب و اراضی در واگذاری اراضی به جامعه هدف به خوبی عمل کرده ایم که نتیجه آن اشتغالزایی، توسعه فضای کسب و کار در کشور، آبادانی و خودکفایی در بسیاری از محصولات کشاورزی بوده است.

 

وی اظهار داشت: یکی از فواید مهم این تفاهم نامه این است که  دیگر به دنبال متقاضی نیستیم و تشکلهای زنان می توانند در این زمینه به خوبی وارد عمل شوند.

محقق بهشتی یادآور شد: در صورت خودکفایی در واگذاری اراضی و رسیدن به این ثروت طبیعی به یک الگو در کل کشور تبدیل خواهیم شد.

مدیرکل ریاست و امور استانهای سازمان امور اراضی کشور اضافه کرد: اراضی که به تشکل های زنان روستایی واگذار می شود نباید دارای مشکل یاشند و قطعاً برای رسیدن به این مهم دست از تلاش برنخواهیم داشت.

لازم به ذکر است به منظور واگذاری اراضی ملی و دولتی استعداد یابی شده به تشکل های زنان روستایی ، عشایری و سرپرست خانوار همچنین شناسایی و تقویت توانمندسازی این بانوان جهت افزایش اثربخشی نیمی از نیروی کار فعال استفاده از ظرفیت های ترویجی- آموزشی تشکل های زنان روستایی جهت حفاظت از اراضی زراعی و باغی تفاهم نامه ای منعقد گردید.

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.