jahad_header (5)

استقلال کشورها با پایداری تولید محصولات کشاورزی99/05/04

استقلال کشورها با پایداری تولید محصولات کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: لازمه رسیدن به استقلال ،تولید محصولات کشاورزی و رسیدن به پایداری تولید است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: رئیس سازمان  در جلسه‌‌ای با حضور نماینده  شهرستان‌های مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس و معاونان و مدیران سازمان در اندیکا گفت: رسالت وجودی وزارت و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، پیگیری مسائل و رفع مشکلات بخش کشاورزی و بهره‌برداران استان است.

خدارحم امیری زاده با بیان اینکه باید با ارائه راهکار و خلاقیت در رفع مشکلات بهره‌برداران بکوشیم افزود: کار، پیشرفت و تولید ملاک ارزیابی مدیران  جهاد کشاورزی در استان خواهد بود که بررسی و رصد کشت‌های تابستانه می‌تواند ملاک خوبی برای این ارزیابی باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با وجود تحریم‌های ظالمانه و حداکثری از یک سو و شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور و استان از سوی دیگر باید از تمام پتانسیل و ظرفیت‌ها برای پشت سر گذاشتن این شرایط سخت استفاده کنیم.

امیری زاده  با بیان اینکه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری هدیه مقام معظم رهبری به کشور و استان خوزستان است عنوان کرد: تعیین تکلیف اختصاص آب به فاز دوم این طرح با وزارت نیرو بوده و این تعیین تکلیف باید با برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی و روح کشاورزی در استان همخوانی داشته باشد.

وی با بیان این که طرح ۵۵۰ هزار هکتاری جزء طرح‌های ضروری برای کشور محسوب می‌شود یادآور شد: کشاورزی تنها به این طرح محدود نمی شود  و باید ضمن پیگیری این طرح که هدیه مقام معظم رهبری به کشور و استان است طرح‌های دیگر را نیز پیگیری و اعتبارسازی کنیم.

امیری زاده اظهار داشت: طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار یکی از پروژه‌های بسیار مناسب و مستعد برای این مناطق بوده که با توجه به شرایط  خاص آب و هوایی و شیب اراضی، اجرای آن در این مناطق بسیار مطلوب است.

وی با بیان این  که خوزستان پهناورترین جلگه کشاورزی کشور است گفت: استان خوزستان همچنان بر قله بلند تولیدات بخش کشاورزی کشور ایستاده است.

 امیری زاده تصریح نمود: پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در استان خوزستان وجود دارد بی‌نظیر است، خوزستان با تولید ۱۷میلیون تن تولید انواع محصولات کشاورزی بیش از ۱۳.۵ درصد از کل تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است

وی بر ارزآوری برای کشور با تولید محصولات کشاورزی تاکید و عنوان کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌هایی که در کشور و به خصوص در استان خوزستان وجود دارد می‌توان به ارزآوری، پایداری تولید و امنیت غذایی دست یافت.

امیری زاده با بیان اینکه در بخش کشاورزی پتانسل‌های بالایی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد گفت: لازمه رسیدن به استقلال که شیرین‌ترین کلمه وجودی بشری است تولید محصولات کشاورزی و رسیدن به پایداری تولید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تفکر جهادی خاطرنشان کرد: منشاء این تفکر ریشه در وزارت جهاد کشاورزی دارد و همه باید این تفکر بسیجی و جهادی را سرلوحه کار خویش قرار داده و به آن عمل کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تأکید بر آموزش بهره‌برداران در شهرستان‌ها اضافه کرد: حلقه مفقوده کشاورزی در کشور و در استان خوزستان نظام‌های بهره‌برداری است که در صورت عدم وجود این نظام‌ها نمی‌توانیم در زمینه‌های مختلف موفق عمل کنیم.

خدارحم امیری زاده در ادامه گفت: باید کشاورزی را در استان از معیشتی به سوی تولید محور سوق دهیم.

وی با بیان اینکه ایران یکی از خاستگاه‌های مهم گیاهان دارویی محسوب شده و استان خوزستان از پتانسیل بسیار خوبی برای کشت این گیاهان برخوردار است اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که برای اجرا در این شهرستان‌ها مناسب بوده، پروژه کشت گیاهان دارویی است، همچنین با توجه و وجود سدهای متعدد و ۲۲ میلیارد متر مکعب ذخیره آبی پشت این سدها طرح‌های پرورش ماهی در قفس و پرورش ماهی متراکم از جمله پروژه‌هایی هستند که در صورت صدور مجوز، ضمن ایجاد تحولی عظیم در زمینه اشتغالزایی می‌تواند گام بزرگی را نیز در جهت تحقق شعار جهش تولید در استان بردارد.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.