jahad_header (5)

استفاده از گیاهان پوششی در اجرای کشاورزی حفاظتی در اراضی خوزستان

استفاده از گیاهان پوششی در اجرای کشاورزی حفاظتی در اراضی خوزستان

مجری کشاورزی حفاظتی کشور گفت: در اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در اراضی کشاورزی  خوزستان از پوشش گیاهی متناسب و سازگار با اقلیم و منابع آبی  هر منطقه می توان استفاده کرد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: جلسه کشاورزی حفاظتی با حضور مجری کشاورزی حفاظتی کشور و مدیران و مسئولان مربوطه برگزار شد.

مجری کشاورزی حفاظتی کشور در این جلسه گفت: بحران آب، تخریب خاک و کاهش مواد آلی و تغییر اقلیم از چالش های بخش کشاورزی می باشد

یزدانی با بیان اینکه بیش از ۵۵ درصد از خسارت اقتصادی گردوغبار به بخش کشاورزی می باشد اظهار داشت: بیش از ۲ میلیون و ۴۴ هزار هکتار از مساحت استان درگیر گرد وغبار می باشد  که بیشترین مناطق در قسمت شمال شرقی از جمله شهرستان های دشت آزادگان و شوش واقع می باشد.

وی اضافه کرد: تناوب زراعی ، حداقل جابجایی خاک و حفظ بقایا از اصول مهم کشاورزی حفاظتی می باشد

یزدانی تصریح نمود: طبق مصوبه هیئت وزیران وزارت جهاد کشاورزی موظف است برنامه اجرایی حفاظت و بهره برداری پایدار از اراضی کشاورزی با منشا گرد و غبار با رویکرد کشاورزی حفاظتی و به تفکیک نوع اقدام پیشگیرانه ، مقابله ای و سازگارکننده با پدیده گرد وغبار را در چهارچوب قوانین و مقررات و اعتبارات مصوب مربوط جهت تایید به ستاد ملی ارائه و گزارش وضعیت پیشرفت اقدامات مصوب را هر شش ماه یکبار به دبیرخانه ارسال نماید.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در اراضی کشاورزی استان از پوشش گیاهی متناسب و سازگار با اقلیم و منابع آبی  هر منطقه می توان استفاده کرد.

مجری طرح گندم بنیان استان نیز گفت: یکی از مشکلات استان عدم آب ماخار جهت تهیه زمین می باشد و به همین دلیل از روش خشکه کاری استفاده می شود  که همین موضوع باعث ایجاد پدیده گرد غبار می شود

رقیه سلطانی افزود: باید روش کشت مستقیم در شهرستان ها توسعه یابد و در همین راستا از دستگا های کارنده کشت مستقیم استفاده شود.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.