jahad_header (5)

استخرهای دو منظوره پرورش ماهی و کشاورزی روشی بهینه برای استفاده از منابع آبی

 

استخرهای دو منظوره پرورش ماهی و کشاورزی روشی بهینه برای استفاده از منابع آبی

رئیس اداره شیلات ایذه گفت: استخرهای دو منظوره پرورش ماهی و کشاورزی یکی از روش‌های بهینه استفاده از منابع آبی برای پرورش ماهی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، علی سروستانی اظهار کرد: استخرهای دو منظوره پرورش ماهی و کشاورزی یکی از روش‌های بهینه استفاده از منابع آبی به منظور پرورش ماهی در کنار کار کشاورزی به شمار می‌رود که علاوه بر کمک اقتصادی به کشاورزی و غنی شدن آب کشاورزی برای افزایش محصول زراعی باعث ایجاد اشتغال نیز می‌شود.

وی افزود: با توجه به محدودیت امکان برداشت آبزیان از دریا، پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری از منابع آبی نقش مؤثری در ترویج فرهنگ تولید و مصرف آبزیان در مناطق روستایی، اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان دارد.

سروستانی تصریح کرد: برنامه ریزی شده است در سال جاری تعداد ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی کپور با وزن متوسط ۱۰ گرم در استخرهای ذخیره آب کشاورزی شهرستان ذخیره سازی شود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون در ۲ مرحله ۳۷ هزار و ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی ذخیره سازی شده است.

سروستانی ادامه داد: پرورش ماهی در تلفیق با کشاورزی و تولید یک محصول پروتئینی با ارزش در کنار محصولات کشاورزی می‌تواند به لحاظ جنبه‌های اقتصادی و افزایش درآمد خانوارهای روستایی بسیار تأثیر گذار باشد و مهم‌تر از آن گوشت ماهی نیز به عنوان غذای سلامتی در سبد غذایی خانوار قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در سال جاری ۱۵ استخر دو منظوره کشاورزی و پرورش ماهی، در شهرستان ایذه از طریق ذخیره سازی بچه ماهیان فعال شده اند و پیش بینی می‌شود حدود ۴۰ تن ماهی گرمابی برداشت شود.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.