jahad_header (5)

استاندار خوزستان پیگیر مشکلات اجرایی طرح 550 هزار هکتاری96/8/2

بر اساس نخستین دستور کار پنجمین جلسه شورای کشاورزی استان خوزستان مشکلات اجرایی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری با حضور استاندار مورد بحث قرار گرفت.
بنا به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان : رییس سازمان با اعلام این مطلب افزود مسایل و مشکلات طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسعه دشت های استان خوزستان و ایلام که توسط موسسه جهاد نصر در حال اجراست به عنوان نخستین دستور کار جلسه ی شورای کشاورزی استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
کیخسرو چنگلوایی افزود همواره استاندار محترم خوزستان پیگیر رفع مشکلات اجرایی این طرح بوده اند و امروز نیز در این جلسه به این روند پیگیری ادامه داده و خواستار مساعدت همه دستگاه های اجرایی کرتبط برای رفع مشکلات اجرایی طرح شدند.

مدیر عامل جهاد نصر در این جلسه گفت : بزرگترین طرح کشاورزی تاریخ ایران موسوم به طرح مقام معظم رهبری به مساحت ۵۵۰ هزار هکتار در سال ۷۵ با سفر رهبر معظم انقلاب به استان تصویب شد و از سال ۹۲ با حضور رئیس جمهور شروع به کار کرد
یدالله شمایلی افزود : این طرح در قالب ۲ فاز تعریف شد که فاز اول آن به مساحت ۲۹۵ هزار هکتار ، تا پایان سال ۹۶ به پایان خواهد رسید
وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح در سال ۹۲ که ۶۶ هزار هکتار بود در سال جاری به ۲۶۶ هزار هکتار رسیده است ادامه داد : مشکل عمده طرح در فاز دوم تخصیص آب و برق از سوی وزارت نیرو می باشد .
شمایلی اضافه کرد : استفاده از کانالت های پیش ساخته ، استفاده از پوشش مصنوعی ، برداشت دو طرفه آب از کانال ها ، بهینه کردن ضریب زهکشی ، استحصال اراضی در اثر جایگزینی کانالت به جای انهارسنتی ،گروه بندی بهره برداران در پروژه ها بر اساس نظام آبیاری از جمله اقدامات صورت گرفته در اجرای فاز اول می باشد .
مدیر عامل موسسه جهاد نصر با بیان اینکه تا کنون یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار برای فاز اول صرف شده است تصریح کرد : جهت ایستگاهای پمپاژ و زهکش های اصلی در دشت آزادگان در حال انعقاد قرداد هستیم.
ید اله شمایلی افزود : در شهرستانهای شوش ، شوشتر ، رامهرمز و هندیجان برای شبکه های فرعی حدود ۴۰۰ میلیارد ریال نیاز مالی وجود دارد.
وی ادامه داد : در حال حاضر احداث شبکه برق در ۲۲۵ کیلومتر از اراضی ۵۵۰ هزار هکتاری باید صورت بگیرد که بیشترین میزان در شهرستان شوش با ۱۵۸ کیلومتر می باشدکه بر آورد های سازمان برق هزینه ای معادل ۵۵ میلیارد تومان نیاز مالی دارد .
استاندار خوزستان در ادامه جلسه برای پائین آوردن هزینه برق جهت ۲۲۵ کیلومتر شبکه گذاری برق که بیشترین آن در شوش قرار دارد از موسسه جهاد نصر ، سازمان برنامه و بودجه و سازمان آب و برق خواست در ۴۸ ساعت آینده در جلسه ای به توافق برسند .


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.