jahad_header (5)

از کاهش سمپاشی و کوددهی تا حفظ بافت حاصلخیز خاک در مزارع رامهرمز98/11/21

از کاهش سمپاشی و کوددهی تا حفظ بافت حاصلخیز خاک در مزارع رامهرمز

دو پروژه آبیاری تحت فشار در شهرستان رامهرمز به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رامهرمزگفت:به مناسب یوم الله دهه مبارک فجر  دو پروژه آبیاری تحت فشار  قطره ای و بارانی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین ادارات  شهرستان و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، کشاورزان، عشایر، دهیاران و شوراهای اسلامی در شهرستان به بهره برداری رسید.

سید مهرداد میرسالاری افزود: در راستای سیاست ها و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر استفاده بهینه از منابع آبی و خاکی با کاربرد سیستم های نوین آبیاری، از ابتدای یک فصل گذشته عملیات اجرایی این دو  پروژه که شامل پروژه آبیاری تحت فشار با سیستم قطره ای(تیپ)  ۱۰۰ هکتاری روستای زویدی رمضان  و پروژه آبیاری تحت فشار  ۳۸ هکتاری با سیستم بارانی در روستای صندلی کنعان (به نام آقای اقبال رشیدی) که شامل احداث ایستگاه پمپاژ، سیستم های فیلتراسیون، خط انتقال اصلی و شبکه های فرعی قطره ای و بارانی سطح مزارع می باشد، آغاز و به بهره برداری رسیدند.

وی اظهار داشت:  طرح زویدی رمضان با برآورد اعتبار ۱۶ میلیارد و ۷۱۵میلیون ریال و پروژه صندلی کنعان(اقبال بن رشید) با اعتبار ۵ میلیارد و ۷۲۲ میلیون ریال اجرا شدند .

میرسالاری اضافه کرد: بهره برداری از این دو پروژه موجب اشتغال حدود ۳۰ نفر (خانوار)به طور مستقیم و ۸۵ نفر غیرمستقیم با انجام انواع کشت های زراعی خواهد شد.

وی تصریح نمود: از اهداف کلی چنین پروژه هایی علاوه بر ایجاد اشتغال و افزایش تمایل به مهاجرت  معکوس به روستاها، افزایش راندمان آبیاری، عدم نیاز به تسطیح اراضی و حفظ بافت حاصلخیز خاک، کاهش هزینه کارگری در مراحل مختلف زراعی،کنترل علفهای هرز، تسهیل عملیات کوددهی و سمپاشی و کاهش مصرف این نهاده ها در واحد سطح می باشد .

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.