jahad_header (5)

از کاشت زعفران تا احداث کانال آبیاری در باغات لالی

از کاشت زعفران تا احداث کانال آبیاری در باغات لالی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی گفت: هزار و هشتصد کیلوگرم زعفران در شهرستان کاشته و ۱۵۱۰ متر کانال آبیاری باغات نیز احداث شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی اظهار کرد: هزار و هشتصد کیلوگرم پیاز زعفران در شهرستان توزیع و در سطح ۳ دهم هکتار(۳۰۰۰ متر) در روستای سلطان آباد آرپناه در زمین زراعی آقای محمد اسماعیل صیفوری کاشته شد.

مهرداد هزاریان افزود : زعفران گیاهی ۷ ساله است و پیش بینی می‌شود در سال اول ۵۰۰ گرم و در سال دوم به بعد یک کیلوگرم تولید داشته باشد که حدود ۶۰۰ میلیون ریال در سال اول و برای سالهای دوم تا ۱۰۰میلیون ریال افزایش درآمدخواهد داشت.

وی ادامه داد: به منظور تأمین آب جهت آبیاری باغات در روستای تکاب شاهرضا و تقاضای اهالی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لالی اقدام به احداث ۱۵۱۰ متر کانال آبیاری در دو طرف رودخانه تراز با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال کرده که مشکل تامین آب ۱۵ هکتار از اراضی باغات انار و زیتون و مرکبات و همچنین کشت بین باغات(میانه کاری) علوفه و حبوبات و سبزی و صیفی بصورت دائمی تأمین می‌شود.

هزاریان تاکید کرد: این طرح ها برای حدود۳۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال موقت و برای ۱۰ خانوار اشتغال دائمی ایجاد کرده است .

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.