jahad_header (5)

از نظارت بر بازار مرغ تا نظارت بر بازار میوه در کارگروه تنظیم بازار کالاهای کشاورزی

 

از نظارت بر بازار مرغ تا نظارت بر بازار میوه در کارگروه تنظیم بازار کالاهای کشاورزی

جلسه کارگروه تنظیم بازار کالاهای کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: با حضور مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیران مربوطه جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار کالاهای کشاورزی استان در سازمان برگزار شد.

نماینده دامپزشکی در این جلسه گفت: میزان جوجه ریزی در شهریور ماه به ۲ میلیون و ۳۲۱ هزار قطعه رسیده است.

نماینده پشتیبانی امور دام نیز اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا یکم شهریور ماه ۵ هزار و ۲۰۰ تن مرغ منجمد در استان توزیع شده است.

وی افزود: ذخایر مرغ منجمد استراتژیک در انبار ۲۱۳ تن و ذخایر مرغ منجمد نیز ۱۲۳ تن می باشد.

در ادامه رییس اتحادیه دامداران با بیان اینکه سبوس همان گندمی است که دولت در اختیار کارخانجات آرد قرار می دهد بنابراین محصولی دولتی می باشد و از طریق سامانه توزیع می شود تصریح نمود:  در چند وقت اخیر با افزایش هزینه تولید و نهاده قیمت سبوس نیز افزایش پیدا کرده است.

ابراهیمی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ درصد سبوی دامی نزد کارخانجات آرد مانده و این کارخانجات به بهانه قیمت بالاتر آرد را به دامدار تحوبل نمی دهند.

معاون بهبود تولیدات دامی نیز در این جلسه با بیان اینکه هر نوع کمبود سبوس باعث  تنش می شود افزود: با وجود اینکه ۵۰ درصد سبوس مردادماه توسط کارخانجات ارائه نشد جلوی تنش گرفته شد.

مدیر بازرگانی سازمان نیز از اداره کل دامپزشکی درخواست کرد اطلاعاتی از قبیل جوجه ریزی و دوره پرورش مرغ را به صورت ماهانه به کارگروه اعلام کند

همچنین در این جلسه مصوب شد سازمان صمت قیمت میوه در سطح شهر را در سه سطح ممتاز، درجه یک و درجه ۲ به کارگروه اعلام کند.

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.