jahad_header (5)

از سرگیری احداث مجتمع پرورش میگوی هندیجان

 

 

از سرگیری احداث مجتمع پرورش میگوی هندیجان

 

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: با افتتاح مجتمع پرورش میگوی هندیجان این شهرستان بعد از آبادان، به عنوان قطب جدید پرورش میگوی استان معرفی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:  مدیرکل شیلات استان، طی سفر یک روزه به هندیجان، به همراه مسئولان محلی، از روند احداث پروژه ۳۹۵ هکتاری، مجتمع میگوی این شهرستان بازدید کردند.

فتح الله ابوعلی در حاشیه این بازدید گفت: مجتمع پرورش میگوی شهدای هندیجان، به مساحت ۳۹۵ هکتار در ۱۵ کیلومتری شهرستان هندیجان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این مجتمع دارای ۱۰ مزرعه بوده که آبگیری آن از طریق رودخانه زهره و در هنگام اختلاط آب شور دریا و آب شیرین رودخانه در هنگام مد صورت می پذیرد.

مدیرکل شیلات خوزستان، ظرفیت تولید را یک هزار و ۲۷۵ تن میگو اعلام و خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح، اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، ۲۷۰ نفر فراهم خواهد شد. 

وی اضافه کرد: برای تکمیل این طرح، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش دولتی و حدود ۴۷ میلیارد تومان اعتبار  در بخش خصوصی مورد نیاز است.

ابوعلی تصریح نمود: پیشرفت این پروژه چندسالی به دلیل کمبود اعتبارات کند بوده است و با برنامه ریزی های به عمل آمده، عملیات احداث از سر گرفته شده است و با افتتاح این مجتمع بزرگ، شهرستان هندیجان، بعد از شهرستان آبادان، به عنوان قطب جدید پرورش میگوی استان خوزستان معرفی خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این بازدید میدانی، نیز جلسه شورای تامین شهرستان در فرمانداری هندیجان برگزار و مسائل تخلفات صیادی و نحوه برخورد با آنها بررسی شد.

 

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.