jahad_header (5)

ارسال بیش از ۲ هزار تخلف صنفی به تعزیرات حکومتی خوزستان

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پرونده ۲ هزار و ۶۰۰ تخلف صنفی از ابتدای سال جاری تاکنون، به تعزیرات حکومتی خوزستان ارجاع داده شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گ، عبدالهادی فرخ تبار سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی ضمن اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ مورد بازدید از اصناف مختلف انجام شد که در این بازدیدها، ۶ هزار و ۶۰۰ مورد تخلف ثبت و ۲ هزار و ۶۰۰ مورد به اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان ارجاع داده شده است.
وی با بیان این مطلب که تخلفات در سامانه سیمباد ثبت شدند افزود: رعایت حقوق فروشندگان و مردم و رعایت سود قانونی فروشندگان با نظارت و تایید صنف های مختلف مدنظر است و در صورت محرز شدن کم فروشی، گرانفروشی یا تخلف‌های دیگر، اقدامات لازم صورت می‌گیرد.
فرخ تبار ادامه داد: به اصناف هشدار داده شده که جرایم در تعزیرات ۱۰ برابر خواهند شد البته برخی جرایم مانند جریمه ۱۰۰ میلیون ریالی بابت ارایه نکردن فاکتور مقطوع است.
سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: یکی از وظایف ذاتی جهاد کشاورزی در کنار تنظیم بازار، نظارت بر حسن توزیع اقلام با اولویت اقلام اساسی و استراتژیک است که در این راستا بازرسی‌های مشترکی با حضور جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، بسیج اصناف، اتحادیه اصناف و بنکداران با حضور قاضیان تعزیرات انجام م‌ شود.
وی در ادامه توضیح داد: بازرسی‌های مشترکی با هدف تشدید نظارت بر مایحتاج عمومی شب یلدا با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر مهار تورم، لزوم ایجاد آرامش در بازار و امنیت غذایی در استان و شهرستان‌های مختلف استان انجام شده است.
فرخ تبار اولویت این بازرسی ها را نظارت و رصد عرضه میوه و تره بار، سبزیجات، شکر، آجیل و دیگر کالاهای اساسی از جمله آرد و نان، گوشت و مرغ رصد دانست و تصریح کرد: استفاده عامه مردم از اقلام استراتژیک مدنظر است تا گرانفروشی مردم را تحت الشعاع قرار ندهد.
سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تاکید کرد: بیشترین تخلف مربوط به گرانفروشی و عدم درج قیمت گزارش شده است.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.