jahad_header (5)

ارتقا سلامت شیر خام با اجرای طرح پایش در خوزستان

ارتقا سلامت شیر خام با اجرای طرح پایش در خوزستان

طرح پایش شیر خام در سطح استان خوزستان آغاز گردید.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان: رئیس اداره بهداشت نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی گفت:  طرح پایش شیر خام از ابتدای خرداد ماه سال جاری در واحد های تولیدی، مراکز جمع آوری شیر و کاخانجات لبنی در سطح استان خوزستان آغاز گردید.

عبدالله محمد حسنی هدف از اجرای این طرح را شناسایی نقاط بحرانی ناشی از مصرف شیر خام و فرآورده های حاصل از آن و در نتیجه ارتقا سلامت شیر خام و آموزش های لازم جهت ارتقا دانش و آگاهی واحدهای مورد پایش و هم چنین ارائه راهکارهای اصولی و فنی جهت کاهش مخاطرات شیر خام بیان کرد.

 

وی ادامه داد:  با توجه به اینکه شیر خام سرشار از مواد مغذی مورد نیاز روزانه جامعه است، لذا حفظ سلامت بهداشتی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد که در این راستا تمامی شرایط و ضوابط بهداشتی در طول زنجیره غذایی از تولید تا مصرف  باید رعایت گردد تا بتوان فرآورده سالم و با کیفیت بهداشت به دست مصرف کننده برسد.

محمد حسنی با بیان اینکه این برنامه بصورت فصلی در کل طول سال برگزار می شود افزود: شاخص های بهداشتی از جمله میزان بار میکروبی، تقلبات شامل افزودنی های غیر مجاز از مله جوش شیرین، نشاسته، هیپوکلریت، فرمالئین و آب و همچنین آفلاتوکسین و توتال مورد ارزیابی قرار میگردد.

محمد حسنی افزود: واحدهای هدف در این طرح دامداریهای صنعتی و سنتی، مراکز جمع آوری شیر غعال و کارخانجات لبنی استان می باشد.

رئیس اداره بهداشت نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، از تمام شهروندان عزیز درخواست نمود که شیر و سایر فرآورده های لبنی پاستوریزه و استریلیزه را از مراکز فروش مجاز و تحت نظارت ادارات دامپزشکی تهیه نمایند.

 

 

 

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.