jahad_header (5)

ارتقاء راندمان آبیاری و تسریع در انتقال آب در اراضی کشاورزی کارون99/03/31

ارتقاء راندمان آبیاری و تسریع در انتقال آب در اراضی کشاورزی کارون

۷۰ کیلومتر از انهار و زهکش های شهرستان کارون لایروبی و ترمیم می شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون اظهار داشت: با توجه به سیل سال ۱۳۹۸ و تخریب اکثر کانال های آبیاری و زهکش ها و جهت جلوگیری از توزیع نامناسب آب، دسترسی مشکل آب به پایین دست ها، به هم خوردن ساختار انهار، تصرف حریم، کندی جریان آب در انهار  لابروبی و ترمیم انهار و زهکش ها در شهرستان آغاز شد.

 

جبار حمادی افزود: بدین منظور از اواسط اردیبهشت ماه سال ۹۹، لایروبی و ترمیم انهار و زهکش ها در ۱۵ روستا شروع و در حال حاضر عملیات در حال انجام است.

 

وی افزود: ظرفیت این عملیات اجرایی به طول ۷۰ کیلومتر می باشد که تاکنون حدود ۴۰ کیلومتر آن انجام شده، و پیش بینی می شود تا اواخر تیرماه  به پایان برسد.

حمادی تصریح کرد: اعتبار این طرح بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال و از محل اعتبارات سیل( ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت) تامین شده است.

 

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح کسب حداکثر آمادگی در فصل آبیاری پیش رو و استحصال حجم بیشتر آب، جلوگیری از نشت و تبخیر آب، تسریع و تسهیل انتقال آب، بالا بردن راندمان آبیاری و جلوگیری از رشد علف هرز بوده و در کل کاهش خسارت سیل به کشاورزان بیان نمود.

 

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.