jahad_header (5)

ارائه نیازهای فناورانه بخش کشاورزی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش ، فناوری و فن بازار

ارائه نیازهای فناورانه بخش کشاورزی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش ، فناوری و فن بازار

در حاشیه نمایشگاه  دستاوردهای پژوهش ، فناوری و فن بازار   در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی  ، جلسه ای با هدف ارائه نیازهای فناورانه بخش کشاورزی  برگزار شد.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان : معاون بهبود تولید ات دامی سازمان در جلسه ای که در حاشیه نمایشگاه برگزار شد به بیان مطالبی پرداخت و اظهار داشت :  جلگه خوزستان بعنوان یکی از بزرگترین جلگه های کشاورزی در کشور مطرح می باشد و در بسیاری از محصولات کشاورزی رتبه اول و دوم را به خود اختصاص داده است و مضاف بر اینکه از لحاظ دامپروری حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد دامی در استان موجود  می باشد.

عبدالامیر نیرومند افزود : حدود ۲ میلیون تن سرشاخه سبز نیشکر در استان تولید می شود که به دلایل مختلفی بخش عظیمی از این سرشاخه ها سوزانده می شود تا بتوان نیشکر آن استخراج و شکر تولید شود.

وی در ادامه گفت : بدنبال ساخت  و طراحی دستگاهی  می باشیم که این سرشاخه های سبز قبل از اینکه سوزانده شود و شکر آن استخراج شود بتوان آن را برداشت نمود.

نیرومند با بیان این مطلب که از این ۲ میلیون تن سرشاخه سبز می توان حدود ۷۰۰ هزار تن علوفه  بدست آورد گفت : استحصال این علوفه  هیچ هزینه ای را در پی ندارد چرا که با هدف شکر تولید می شود و مضاف بر اینکه هیچ آبی مصرف نشده است

وی  با اظهار امیدواری  گفت :خوشبختانه تاکنون توانسته ایم دستگاهی را با هماهنگی  یکی از شرکتهای سازنده استان طراحی کنیم که  دارای ایراداتی می باشد که  جهت رفع ایرادات روی آن کار می شود.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.