jahad_header (5)

ادامه پایش آفت سرخرطومی حنایی خرما در آبادان96/10/16

 

 

ادامه پایش آفت سرخرطومی حنایی خرما در آبادان

عملیات ردیابی آفت قرنطینه ای سوسک سرخرطومی حنایی در نخلستان های شهرستان آبادان ادامه دارد.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی آبادان از ادامه عملیات ردیابی آفت قرنطینه ای سوسک سرخرطومی حنایی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی آبادان در نخلستان های این شهرستان خبر داد.

ناجی شهیب زاده افزود: سوسک سرخرطومی حنایی مهمترین و کشنده ترین آفت نخل است که با ورود به تنه درخت خرما بدون اینکه علائمی از بیماری برجا بگذارد باعث خوردگی تنه درخت و از بین رفتن آن می شود.
وی اظهار داشت:عملیات ردیابی در سال زراعی ۹۶-۹۵  در سطحی معادل سه هزار ۶۰۰ هکتار از نخلستان های شهرستان به  طریق پایش بصری انجام شد و همچنین در ۳۷۰ هکتار از نخلستان ها تله های فرمونی به روش های علمی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی استفاده گردید.

شهیب زاده هدف از ردیابی را  آگاهی از ورود احتمالی آفت به نخستان های شهرستان عناون نمود و خاطر نشان کرد: این عملیات بر اساس پایش های چشمی و مشاهده علائم و همچنین استفاده از فرمون های جنسی مخصوص این سوسک صورت می گیرد و در سال زراعی جدید همچنان ادامه دارد.

شهرستان آبادان حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار نخیلات بارور دارد و ارقام استعمران، برحی، زاهدی، گنطار، لیلویی و ... از جمله ارقام موجود در نخلستان های این شهرستان هستند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.