jahad_header (5)

احداث کانال‌ آبیاری عمومی در مزارع کشاورزی ایذه

احداث کانال‌ آبیاری عمومی در مزارع کشاورزی ایذه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایذه گفت: احداث کانال‌های آبیاری عمومی در شهرستان سبب صرفه جویی ۵۰ درصدی در مصرف آب کشاورزی شده است.


به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایذه گفت: کانال آبیاری عمومی به طول ۷۰۰ متر در شهرستان در حال احداث است.

نوید احمدی  از احداث و بهسازی ۱۲۰۰ هزار متر  کانال‌ آبیاری عمومی در مزارع این شهرستان در یک سال اخیر خبر داد و اظهار داشت: احداث این کانال‌های آبیاری عمومی سبب صرفه جویی ۵۰ درصدی در مصرف آب کشاورزی شده است.


وی ادامه داد: از ابتدای اجرای این پروژه در دهه‌های قبل تاکنون بیش از ۱۰هزار متر کانال آبیاری عمومی در این شهرستان احداث شده که با توجه به کاهش دبی آب چشمه ها در سال های اخیر سبب افزایش بهره وری از آب و توسعه سطح شده است.


احمدی تصریح کرد: ظرفیت اجرای ۵۰ هزار متر به طول کانال آبیاری عمومی در شهرستان وجود دارد و پیش بینی می‌کنیم در قالب برنامه توسعه هفتم ۲۰ هزار متر دیگر کانال آبیاری احداث شود.


وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار متر لوله‌گذاری برای انتقال آب کشاورزی در شهرستان در یک سال اخیر، انجام و سبب صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش بهره وری و همچنین توسعه کشت آبی شهرستان شده است.


احمدی افزود: ظرفیت اجرای این پروژه به طول ۱۰ هزارمتر در این شهرستان وجود دارد و پیش بینی می‌شود در قالب برنامه توسعه هفتم در ۵ هزارمتر دیگر در این شهرستان لوله‌گذاری انجام شود.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.