jahad_header (5)

اجرای 540 پروژه عمرانی مخصوص عشایر خوزستان در دولت سیزدهم

اجرای ۵۴۰ پروژه عمرانی مخصوص عشایر خوزستان در دولت سیزدهم

مدیر کل امور عشایر خوزستان گفت: در دولت سیزدهم ۵۴۰ پروژه عمرانی که عمدتا در حوزه راه بود اجرا شده است.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، سید اسکندر موسوی زاده با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۵۴۰ پروژه عمرانی که عمدتا در حوزه راه بود اجرا شده است اظهار داشت: ۵ تا ۶ مورد آسفالت راه عشایری برای اولین بار نیز  انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین در سطح استان، بیش از ۸۷ کیلومتر جاده عشایری احداث شد ، علاوه بر این سالانه بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از مسیرهای عشایری، بازگشایی، شن‌ریزی و مرمت شدند. موسوی زاده با بیان اینکه برخی از مسیرها به دلیل شرایط جوی ممکن است سالانه چندین بار نیاز به مرمت یا بازگشایی داشته باشند تصریح کرد: حجم زیادی شبکه تامین آب شرب در مناطق عشایری استان احداث شد که از جمله این پروژه‌ها تامین آب شرب لطف آباد دزفول، آب ‌خرزهره اندیکا، مناطق عشایری ایذه و تلخاب سوسن بوده است. همچنین پروژه آب چال‌گوراب لالی در حال اجرا است.

وی بیان کرد:  سالانه به ۵ هزار خانوار عشایری که به شبکه آب دسترسی ندارند و عموما پراکنده هستند، توسط ۵۰ دستگاه تانکر، آبرسانی می‌شود که بدین منظور سال گذشته، ۱۰دستگاه تانکر به ناوگان آبرسانی افزوده شد.

موسوی زاده اضافه کرد: همچنین برای اولین بار در سطح کشور، ۱۰ دستگاه لودر از محل اعتبارات آلایندگی خریداری و یک هزار و ۵۰۰ مخزن فایبرگلاس خریداری و میان عشایر توزیع شد.

مدیرکل امور عشایر خوزستان تصریح کرد: برای تامین برق و انرژی خانوارهای عشایری که بدون برق بودند، ۲۰۰۰ پنل خورشیدی خریداری و نصب شد، همچنین برای جلوگیری از قطع درختان و از بین رفتن مراتع به منظور تامین انرژی عشایر و ایجاد رفاه، حدود ۵ میلیون لیتر سوخت سفید میان عشایر توزیع شد.

وی یادآور شد: بیش از ۶۲۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی هزینه شد که نسبت به سال‌های گذشته، رقم بسیار خوبی است و عموم این اعتبارات در بخش راه و آب صرف شد.

موسوی‌زاده با اشاره به ارائه تسهیلات گردشگری، دامپروری و صنایع دستی به عشایر عنوان کرد: بیش از ۳۵ درصد تولیدات صنایع دستی کشور در اختیار عشایر است. همچنین بخش زیادی از تولیدات گوشت قرمز توسط عشایر انجام می‌شود بدین  منظور و برای ایجاد اشتغال، تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه در این دولت به عشایر پرداخت و به طور متوسط سالانه حدود ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه داده شد.

موسوی زاده گفت:  آموزش عشایر یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم بود این آموزش‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی، اشتغالزایی، کشاورزی و... ارائه شد تلاش شد که خدمات همه‌گیر باشد و همه عشایر از اعتبارات بهره‌مند شوند با وجود اینکه این ظرفیت وجود داشت که اعتبارات در نظر گرفته شده برای دو تا سه منطقه هزینه شود، اما به گونه‌ای مدیریت شد که همه عشایر از خدمات دولت استفاده کنند


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.