jahad_header (5)

اجرای پروژه پیش آگاهی سوسک های چوبخوار در نخیلات آبادان

 

اجرای پروژه پیش آگاهی سوسک های چوبخوار در نخیلات آبادان

 پروژه پیش آگاهی سوسک های چوبخوار به صورت پایلوت در ۸ هکتار از نخیلات شهرستان آبادان اجرا شده است.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی آبادان از اجرا و بررسی مستمر پروژه پیش آگاهی و مانیتورینگ در نخلستان های آبادان خبر داد و گفت: این پروژه به صورت پایلوت در ۸ هکتار از نخیلات آبادان و در روستاهای شلهه حاج حسین و حیر اجرا شده است.

 

 

حسن دشتي نژاد افزود: پروژه پیش  آگاهی سوسک های چوبخوار به منظور بررسی و اطلاع از پیک پرواز حشره آفت و مناسب ترین زمان و بهترین روش برای مبارزه با بالاترین راندمان از طریق نصب ۱۰ تله نوری فلزی، پنل خورشیدی، نوری تشتی،فرومونی سطلی و ثبت داده ها در سامانه پایش عوامل خسارتزای گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور و استخراج بهترین مدل مبارزه علیه این آفات انجام شده است.

 مدیر و کارشناسان محترم حفظ نباتات سازمان و عضو هیئت علمی پژوهشکده خرما به همراه کارشناس حفظ نباتات و قرنطینه این مدیریت همچنین کارشناس کلینیک مجری این طرح طی بازدیدی از شکار این تله ها، نحوه کارگزاری و  عملکرد این پروژه بازدید به عمل آوردند.

 

لازم به ذکر است این پروژه توسط کلینیک گیاهپزشکی طبیعت از فروردین ماه آغاز شده و حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبادان ناظر بر انجام آن می باشد و بررسی حشرات شکار شده به صورت هفتگی پایش می‌گردد.

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.