jahad_header (5)

اجرای محورهای ده گانه وزارت جهاد کشاورزی به منظور کاهش مخاطرات

اجرای محورهای ده گانه وزارت جهاد کشاورزی به منظور کاهش مخاطرات

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: محورهای ده گانه ای از سوی وزارت متبوع  جهت پیشگیری  از مخاطرات ابلاغ شده که باید توسط دستگاه های مربوطه اجرا شود .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان در  دومین جلسه مخاطرات بخش کشاورزی گفت: بخش کشاورزی ناگزیر از مخاطرات طبیعی و  غیر قابل کنترل می باشد و استان خوزستان یکی از استان هایی است که با بیشترین مخاطرات روبروست

جواد سلطانی کاظمی افزود:  محورهای ده گانه ای از سوی وزارت متبوع  جهت پیشگیری  از مخاطرات ابلاغ شده که باید توسط دستگاه های مربوطه اجرا شود .

وی تصریح نمود: امسال دستگاه های نظارتی نیز در این مورد ورود خواهند کرد و احکامی برای دستگاه هایی که کم کار هستند در نظر گرفته خواهد شد.

مدیر گروه خدمات بیمه ای کشاورزی نیز با بیان اینکه طبق قانون بیمه دام و طیور اجباری می باشد اظهار داشت: در سال جاری تکانون ۹۱ میلیارد تومان خسارت مربوط به سال گذشته پرداخت شده است.

محمد آلاله افزود: در سال زراعی جدید ۴۱۶ هزار هکتار از مزارع و باغات بیمه شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه از این میزان ۲۸۵ هزار هکتار مربوطبه بیمه پایه بوده تصریح نمود: ۱۱۸ هزار رأس دام سبک عشایری و ۱۲۳ هزار و ۸۱۱ رأس دام سبک روستایی بیمه شده است همچنین ۳۰۴ هزار و ۹۶۰ رأس دام سنگین نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است در صورتیکه برنامه ما یک میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین می باشد.

جانشین معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان در این جلسه گفت: عمده مخاطرات بخش تولیدات گیاهی بیماری ها و آفات، خشکسالی ، آفتاب سوختگی و خشکسالی و سرمازدگی می باشد.

عیسی حیدرزاده افزود: برای مبارزه با زنگ زرد گندم  و ملخ صحرایی از نظر تامین تجهیزات، تیم های ردیابی ، پایش و اقدامات لجستیکی اقدامات خوبی صورت گرفت به طوریکه از خسارت به محصولات زراعی جلوگیری به عمل آمد.

وی با بیان اینکه طی دهه اخیر تغییر اقلیمی را در استان شاهد بودیم  و بر همین اساس الگوی کشت نیز تغییر کرد تصریح نمود: تاریخ کشت محصولات زراعی نیز باید جز اولویت های سازمان قرار بگیرد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.