jahad_header (5)

اجرای عملیات تست سل و بروسلوز در بیش از 1200 راس دام شیری در بهبهان

اجرای عملیات تست سل و بروسلوز در بیش از ۱۲۰۰ راس دام شیری در بهبهان

سرپرست اداره دامپزشکی بهبهان گفت: در سال گذشته عملیات تست سل و پایش بیماری بروسلوز بر روی بیش از ۱۲۰۰ راس دام سنگین انجام شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، امین زمانی پور سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بهبهان گفت: در راستای پیشگیری از بروز بیماری مشترک بین انسان و حیوان در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۲۰۰ رأس گاو شیری تحت پوشش تست سل قرار گرفتند.

وی  افزود: در همین راستا بالغ بر ۹۰۰ راس گاو شیری توسط اکیپ های مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و حیوان مورد تست بروسلوز قرار گرفت.

 زمانی پور  اظهار داشت: با توجه به نتایج تست سل و آزمایشات بروسلوز توسط کارشناسان دامپزشکی این اداره تعداد ۳۴ رأس گاو شیری آلوده به بیماری سل و بروسلوز تشخیص داده شد و بر اساس دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور و امنیت غذایی جامعه تحت نظارت بازرسین بهداشتی کشتار و از چرخه تولید حذف شد.

وی بیان کرد: این عملیات به منظور حفظ سلامت و بهداشت مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی هر ساله توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان بهبهان انجام می گیرد.

زمانی پور ادامه داد: سل و بروسلوز از جمله مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که علاوه بر کاهش تولید، ضرر و زیان اقتصادی را به دامداران وارد می‌کنند و  می توانند از طریق مصرف فرآورده های گوشتی آلوده و لبنی غیر پاستوریزه مصرف کنندگان را درگیر کند و موجب آلودگی جمعیت دامی و گله ها شوند.

وی همچنین گفت: با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی از قبیل واکسیناسیون، شناسایی دام های آلوده و حذف آنها، رعایت اصول امنیت زیستی، پاکسازی و ضدعفونی کردن محیط و محدود کردن تردد دام ها در مناطق پرخطر می توان از بروز این بیماری ها پیشگیری کرد.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.