jahad_header (5)

اجرای طرح ملی گندم بنیان در خرمشهر

  اجرای طرح ملی گندم بنیان در خرمشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر از آغاز کشت مزارع گندم بنیان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، یاسر شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر ضمن اعلام این خبر گفت: امسال بیش از  ۳ هزار و ۶۴۰ هکتار از مزارع این شهرستان تحت پوشش طرح ملی گندم بنیان قرار گرفت که تا کنون ۴۱۰ هکتار از این میزان کشت شده است.

وی ادامه داد: این طرح در تمام روستاهای تحت پوشش شهرستان در حال اجراست و پیش‌بینی می شود ۱۸ هزار و ۵۶۰ تن محصول از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

شریفی با بیان این که کشت مکانیزه و کشت مستقیم در بقایای شلتوک برداشت شده از مزایای این طرح می باشد گفت: طرح توسعه گندم بنیان با هدف مدیریت، انتقال دانش و بهره گیری از فناوری جدید در کشت گندم و کاهش مصرف آب و در نهایت افزایش تولید این محصول راهبردی، تدوین شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر در ادامه افزود: انتخاب کشاورز، تهیه نقشه و ثبت مشخصات جغرافیایی محل اجرای طرح، تهیه فرم و تقویم زراعی و نمونه برداری، از جمله مراحل مهم اجرایی این طرح ملی است.

وی از دیگر مراحل اجرایی این طرح ملی را آماده سازی زمین، کاشت، ارتقای مکانیزاسیون، تغذیه متعادل و بهبود کیفیت، آبیاری، پایش و پیش آگاهی در کنترل آفت‌ها، بیماری‌ها و علف‌های هرز، نمونه‌برداری قبل از برداشت و در نهایت برداشت برشمرد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.