jahad_header (5)

اجرای طرح ضربتی مبارزه با بیماری های کیست هیداتیک در خوزستان

 

اجرای طرح ضربتی مبارزه با بیماری های کیست هیداتیک در خوزستان

معاون سلامت دامپزشکی استان خوزستان از آغاز طرح اجرای ضربتی مبارزه با بیماریهای کیست هیداتیک در جمعیت حیوانی این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، بهمن جوشن معاون سلامت دامپزشکی استان گفت:  طرح ضربتی مبارزه با بیماری کیست هیداتیک با هدف کنترل و پیشگیری از ابتلای دامها به این بیماری و جلوگیری از شیوع آن به جمعیت انسانی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح از نیمه دوم خرداد ماه آغاز و تا انتهای تیر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت افزود: اصل مهم در کنترل بیماری کیست هیداتیک آموزش دامداران و عموم مردم است که در این طرح تمامی ادارات دامپزشکی استان نسبت به آموزش دامداران و ارتقاء سطح آگاهی عمومی درخصوص بیماری و مخاطرات آن از طریق ارائه آموزش های میدانی ، برگزاری کلاس ها و نصب پوسترهای آموزشی در مراکز بخش خصوصی و داروخانه های دامپزشکی، مدارس، خانه های بهداشت و ادارات دولتی و محل های مناسب در روستاها اقدام خواهند کرد.

جوشن اظهار داشت: همزمان با ارائه آموزش با استفاده از داروی ضد انگل تخصیص داده شده به ادارات دامپزشکی تابعه درمان رایگان سگ های روستایی توسط اکیپ های دامپزشکی بر اساس اولویت بندی مناطق با مخاطرات بیشتر صورت می گیرد.

معاون سلامت دامپزشکی استان در پایان به دامداران توصیه کرد: مدفوع سگ هایی که تحت درمان قرار دارند باید در گودال های عمیق ریخته شود و همراه آب آهک مدفون شود یا این که در آتش سوزانده شود و حتما باید هر ۳ ماه یک بار درمان را تکرار کنند.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.