jahad_header (5)

اجرای طرح آبیاری تحت فشار در 2 هزار هکتار از اراضی اندیمشک

اجرای طرح آبیاری تحت فشار در  ۲ هزار هکتار  از اراضی اندیمشک

برای اولین بار در استان خوزستان طرح آبیاری تحت فشار در ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی چمگلک اندیمشک به صورت غیرمتمرکز با همکاری تشکل‌های بخش کشاورزی وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک در بازدید میدانی مشترک کارشناسان مؤسسه جهاد نصر اهواز مجری طرح ۵۵۰ هزارهکتاری مقام معظم رهبری از اراضی کشاورزی منطقه، گفت: به منظور مصرف بهینه آب، افزایش سطح زیر کشت و در نهایت افزایش تولید و درآمدزایی کشاورزان مطالعات این طرح در سطح ۲ هزار هکتار و برای اولین بار در استان خوزستان به صورت غیرمتمرکز با همکاری تشکل‌های بخش کشاورزی آغاز شد

محمد جعفر آفرین اضافه کرد: با توجه به امکان سنجی صورت گرفته و پیگیری‌های این مدیریت انتظار می‌رود در سال آتی این طرح وارد فاز اجرایی شود.

وی اظهار داشت: منطقه چمگلک دارای ۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی مرغوب است که در فاز ابتدایی، آب ۲ هزار هکتار از اراضی از چاه‌های کشاورزی که دارای موافقت و تخصیص آب مورد نیاز از وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان هستند، از این طرح منتفذ خواهند شد.

آفرین ادامه داد: در فاز‌های بعدی دیگر مناطق شهرستان از جمله بخش الوار گرمسیری، لور و پشمینه زار در دستور کار مطالعات مؤسسه جهاد نصر قرار خواهند گرفت .

پیش بینی می‌شود مبلغ اعتبارات هزینه شده این طرح به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برسد که تمام هزینه‌های انجام گرفته از ابتدا تا انتهای طرح رایگان و در جهت تأمین و امنیت غذایی در خدمات ماندگار دولت چهاردهم ثبت خواهد شد.

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.