jahad_header (5)

اجرای الگوی کشت ضامن دستیابی به رشد تولید در مزارع خوزستان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه ستاد فنی زراعت استان ضمن اشاره بر اهمیت نوع بذر، تراکم و اجرای الگوی کشت برای دستیابی به تولید خوب در کشت های پاییزه بر اهمیت بیمه محصولات آبی و دیم تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، عبدالرضا سید احمدی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان در جلسه ستاد فنی زراعت استان گفت: کشت محصولات پاییزه در استان با موفقیت در حال انجام است و تا کنون در بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع استان گندم آبی و در ۳۲ هزار هکتار از مزارع کشت کلزا با رشدی ۸ هزار هکتاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کشت انجام شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی ضمن اشاره بر اهمیت نوع بذر، تراکم و اجرای الگوی کشت برای دستیابی به تولید خوب در کشت های پاییزه بر اهمیت بیمه محصولات آبی و دیم تاکید کرد.
سید احمدی در ادامه به کشت چغندر قند پاییزه در استان اشاره و بیان کرد: تا کنون بیش از ۱۸ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع استان به کشت این محصول اختصاص یافته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی ۱۵ تا ۲۰ درصدی را شاهد هستیم.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان با بیان این مطلب که توزیع نهاده ها طبق برنامه ریزی و به موقع انجام میشود و تا کنون توزیع ۱۸۲ هزار تن انواع کود مورد نیاز کشت های پاییزه در استان انجام شده است گفت: از آغاز سال تا کنون ۱۲۱ هزار تن کود اوره، ۴۴هزار تن کود فسفاته و ۱۸ هزار تن کور پتاسه مورد نیاز کشت محصولات پاییزه در میان کشاورزان توزیع شده و این پروسه همچنان ادامه دارد.
وی در ادامه به توزیع بذور اصلاح شده برای انجام کشت های پاییزه در استان اشاره و اظهار کرد: تا کنون ۳۴ هزار تن بذر اصلاح شده گندم و ۲۵۰ تن بذر اصلاح شده هیبرید کلزا در میان کشاورزان استان توزیع شده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: سوخت مورد نیاز کشاورزان برای ماه های مهر، آبان و آذر و همچنین تمام نهاده های مورد نیاز برای اجرای موفق کشت های پاییزه تامین شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سید احمدی در خاتمه گفت: امیدواریم با جدیت، پشتکار و تلاش همه جانبه ای که در جهت دستیابی به رشد تولید در استان وجود دارد شاهد تولید خوب و در خور سرزمین زرخیز خوزستان در آینده نزدیک باشیم.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.