jahad_header (5)

ابلاغ الگوی کشت تابستانه در حوضه آبریز کرخه

ابلاغ الگوی کشت تابستانه در  حوضه آبریز کرخه

در تابستان امسال ۴۰ هزار هکتار از اراضی حوضه آبریز کرخه به زیر کشت تابستانه می رود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:کارگروه سازگاری با کم آبی سازمان جهاد کشاورزی در حوضه آبریز کرخه با حضور رییس سازمان، معاونان و مدیران تشکیل جلسه داد.

رییس سازمان در این جلسه گفت: بنا بر مصوبه شورای کشاورزی استان و اسناد بالادستی، الگوی کشت تابستانه در ۴۰ هزار هکتار از اراضی حوضه آبریز کرخه با پراکنش شهرستانی مصوب گردیده است

سید رحمت ا... پریچهر افزود: این الگوی کشت  جهت محصولات ذرت، حبوبات، سورگوم، سبزی و صیفی و کنجد تدوین شده است.

وی با بیان اینکه  همه تلاش سازمان جهاد کشاورزی بر پایه حل مشکلات با کمترین هزینه و چالش می باشد اضافه کرد: کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند از نهاده های کشاورزی و طرح های تشویقی برخوردار خواهند شد.

سیدرحمت ا... پریچهر با بیان اینکه این کارگروه در شهرستان ها نیز تشکیل شده اظهار داشت: رعایت الگوی کشت تابستانه، امکان کشت بهینه پاییزه ، حفاظت از تالاب ها و نجات دام های این حوضه را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح نمود: باید  به  ارتقاء بهره وری در این الگو  توجه شود همچنین دغدغه معیشتی کشاورزان نیز با کشت محصولات کم آب بر، مرتفع گردد.

پریچهر همچنین بر لایروبی انهار و برنامه ریزی جهت ایجاد استخر شنای گاومیش ها  در صورت لزوم تاکید کرد : ارتباط  ائمه جماعت ، معتمدین و متنفذین جهت آگاهی سازی کشاورزان و دامداران بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.