jahad_header (5)

آموزش های ترویجی ، سد آتش در مزارع خوزستان99/03/10

 

آموزش های ترویجی ، سد آتش در مزارع خوزستان

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی خوزستان می گوید: به بیش از ۲۵ هزار نفر روز جهت جلوگیری از آتش زدن مزارع آموزش های ترویجی  ارائه شده است.  

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان می گوید: با توجه به اینکه آتش زدن کاه و کلش علاوه بر مشکلات زیست محیطی در کاهش بهره وری اراضی زراعی تاثیر منفی دارد هر ساله مدیریت ترویج بر جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش و بقایای زراعی تاکید دارد و این کار از روش های مختلف ترویجی صورت می گیرد.

علی کرد با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ مروج مسئول پهنه در شهرهای مختلف استان فعالیت دارند افزود: امسال نیز توزیع پوستر و بروشور ترویجی ، آموزش های چهره به چهره با کشاورزان از آغاز برداشت محصول در مزارع انجام شده است و در این خصوص توصیه های لازم به آنها گوشزد می شود.

وی با بیان اینکه ۲۵ هزار و ۳۴۰ نفر روز  در این رابطه آموزش های لازم را فرا گرفته اند ادامه داد: در نظر داشتیم برنامه های رادیویی و تلویزیونی مرتبط را با هماهنگی صدا وسیما تهیه کنیم که با توجه به شرایط موجود در خصوص بیماری کرونا فعلا این امر میسر نشده است ولی طی هفته آینده این برنامه تولید خواهد شد.

کرد  اضافه کرد: در مراکز خدمات کشاورزی نیز بنرهای مربوطه نصب شده همچنین در فضای مجازی و گروه های ترویجی نیز به صورت مکرر توصیه های لازم در خصوص منع اتش زدن کاه و کلش ارائه می شود در سامانه پات نیز که کلیه مسئولین ترویج شهرستان ها و مروجین پهنه های کشور عضو هستند پیام های ترویجی به صورت روزانه  ارسال می شود و از طریق مروجین این توصیه ها به کشاورزان انتقال داده می شود.

وی تصریح نمود: ما به شهرستان ها تاکید کرده ایم که به هر عنوان کشاورزان جهت امور خود به مراکز مراجعه کردند فرصت را غنیمت شمرده و توصیه های لازم را به آنها ارائه دهند و قطعا تکرار این پیام ها و توصیه های ترویجی سهم بسزایی در جلوگیری از آتش زدن بقایا خواهد داشت.

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.