jahad_header (5)

آمادگي خوزستان براي صادرات محصولات كشاورزي به روسيه/رويكرد كشاورزي در خوزستان «ارگانيك» است

معاون جهادكشاورزي خوزستان با اشاره به توليد ارگانيك محصولات كشاورزي خوزستان نيز گفت: خوزستان آمادگي كامل براي همكاري با كشور روسيه در زمينه تامين اين محصولات را دارد

به گزارش خبرگزاري تسنيم از اهواز محمد قاسمي نژاد امروز در نشست مشترك با هيئت بازرگاني روسيه در سازمان نظام صنفي كشاورزي خوزستان اظهارداشت: استان خوزستان با دارا بودن بيش از ۶.۴ ميليون هكتار مساحت كه تقريبا ۴ درصد مساحت جمهوري اسلامي ايران را تشكيل مي دهد يكي از استانها مستعد و داراي ظرفيتهاي بسيار بالا در زمينه كشاورزي است.

وي افزود: ميانگين بارندگي در خوزستان بيش از ۲۵۵ ميليمتر است كه با توجه به ميانگين تبخير بيش از ۲۱۰۰ ميلي متري تبخير در خوزستان بيش از ۸ برابر بارشها است.

معاون جهادكشاورزي خوزستان با اشاره به وضعيت آب و هوايي خوزستان گفت: اين استان در زمستان ميانگين هواي معتدل ۱۵درجه اي در تابستانها دماي با ميانگين ۳۰درجه اي را دارد كه بيشينه دما تا ۵۴ درجه سانتيگراد نيز وجود دارد.

وي گفت: استان خوزستان پتانسيل بسيار قوي در بخش كشاورزي دارد و با برخوردار بودن از ۵ رودخانه دائمي و شبكه هاي آبياري مدرن بالغ بر ۵۰۰هزار هكتار زمين زراعي مرغوب دارد.

قاسمي نژاد با اشاره به ظرفيت آب و هوايي خوزستان در بخش كشاورزي گفت: در خوزستان امكان كشت تا سه نوبت در سال نيز وجود دارد و با وجود دسترسي به آبهاي آزاد شرايط مناسبي براي صادرات محصولات كشاورزي به روسيه دارد.

وي افزود: وجود منطقه آزاد اروند و ۸شهر بندري در استان خوزستان زمينه را براي توسعه صادرات اين محصولات به كشور روسيه فراهم كرده است.

معاون جهادكشاورزي خوزستان با اشاره به بيش از ۱۹۰ هزار بهره‌بردار در بخش كشاورزي خوزستان گفت: در حال حاضر ميزان توليدات زراعي و باغي در خوزستان ۱۴.۵ ميليون تن در سال است كه با تحقق طرح ۵۵۰ هزار هكتاري ولايت اين ميزان به ۳۴ميليون تن در سال افزايش مي يابد.

وي افزود: خوزستان آمادگي صادرات انواع محصولات كشاورزي از جمله سبزيجات، صيفي جات، انواع گل و گياه، بذر غلات، خرما و ساير محصولات به كشورهاي همسايه را دارد.

قاسمي نژاد با اشاره به توليد ارگانيك محصولات كشاورزي خوزستان نيز تاكيد كردخوزستان آمادگي كامل براي همكاري با كشور روسيه در زمينه تامين اين محصولات را دارد


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.