jahad_header (5)

آغاز کشت چغندر قند در شهرستان دزفول

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: برنامه مصوب کشت چغندر قند در سال جاری برابر ۳ هزار و ۳۰ هکتار است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان؛ بهروز قمر زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول با اشاره به کشت چغندرقند پاییزه در دزفول اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده مقرر شد ۳ هزار و ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی دزفول به کشت چغندرقند پاییزه اختصاص یابد.

 

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در دزفول به زیر کشت چغندر قند پاییزه رفته و این روند همچنان ادامه دارد.

قمرزاده عنوان کرد: تاریخ کشت، مدیریت عوامل زیان رسان، تغذیه بهینه، شرایط اقلیمی مناسب و اجرای تناوب زراعی از عوامل موثر در تولید چغندرقند هستند و توجه به این موضوعات می‌تواند میزان تولید چغندر قند را افزایش دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول در پایان با بیان این مطلب که امسال ۱۱ کارخانه طرف قرارداد جهت انعقاد قرارداد با کشاورزان چغندر کار آمادگی دارند و افزود: امیدواریم با پیگیری های مسئولین در کشوری و  مسئولین استانی و شهرستان بخصوص نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه هر چه زودتر کارخانه قند شهدای دزفول به بهره برداری برسد که در توسعه کشت، کاهش هزینه  و  رفع مشکلات کشاورزان بسیار مؤثر خواهد بود.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.